שיחה עם ילד קטן

– אבא, אחרי שאני יהיה ילד אני אהיה מבוגר?

– כן.

– ואחרי מבוגר מה אני אהיה?

– זקן.

– ואחרי זקן מה?

– אחרי זקן מתים.

– (הילד בוכה): אני לא רוצה שאתה תמות.

– אני לא מתכוון למות בקרוב, אבל מתישהו זה יקרה.

הילד נרגע.

– מה קורה אחרי שמתים?

– אף אחד לא יודע.

הילד שוקט. חושב.

"אבא", הוא אומר לבסוף,

"אני חושב שזה כמו שינה".

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

3 תגובות על שיחה עם ילד קטן

  1. twoman הגיב:

    אתה יודע, הוא קלע לדעת גדולים מאד, הילד הקטן הזה.
    אחד מששים, אומרים חז"ל, על היחס שבין שינה למיתה.
    והילד נח עם זה.
    אני תוהה אם נכונו לו עוד שיחות רבות עם אבא על המוות, או אולי יש לכתוב על החיים.
    אני חושש שלא, עם זאת. אני חושש שאבא ילך ויתרחק ככל שהילד יגדל, אני חושש שהילד יתרחק ככל שהוא יגדל, אני חושש שהם יחששו לגשת זה אל זה ולשאול שאלות נוקבות, ולקיים שיחות עמוקות.
    הילד יגדל עם כל הצללים, כי אבא פוחד מן הצללים שלו. כי אבא לא יודע מה בא אחרי שמתים.
    זה לא נורא לא לדעת. אבל זה לא נכון להפסיק לנסות לדעת.
    חייב ללכת.
    חתולים נכנסים אל ביתי.

  2. twoman הגיב:

    כן… חתולים.
    חתולה אחת מסכנה ומורעבת.
    מה אתה עושה עניין?
    מה אתה מדבר עם עצמך?
    לא מדברים איתי כאן.
    זה כמו לכתוב יומן. בדיוק.
    וכזכור לך, ביומן אני כן מדבר עם עצמי. אף אחד אחר לא בא.
    ניחא ומילא. במעיל וכו'.
    לך תתקלח.

  3. twoman הגיב:

    לא יודע מיהו הילד הקטן ומיהו האבא
    בשיחה הזו.
    הילד כל כך חכם.
    גם האבא, אבל.
    אבל הילד גם.
    אבל גם האבא.
    אבל הילד גם.
    אבל האבא.
    הילד, האבא, הילד, האבא,
    אם תעבור לנוסטלגיה, תראה שם אזכור של עקדת יצחק.
    האב, הבן.

להשאיר תגובה

