הגיגים, נוסטלגיה, התגברות

14:18
1. אני חולם על ילדים שכותבים שירי הייקו בגן.


2. אני אף אף
אני בטן בטן
כך הם כותבים,
הילדים.


3. משאלתהּ
"לשמוע אנקת אסיר לפתח בני תמותה"
(תהלים ק"ב)


4. שיריך אלוהיים.
הגיגיך אנושיים.
אני אקח את ההגיגים.
את השירים נחזיר לו
בבוא העת.


5. עומס
שנה מעוברת
שנת שמיטה
פרשת נח
שבת ראש חדש
מאוהב.


6. אחת לאיזה זמן נכנסות השנים העבריות להריון.
חׁדֶש נולד. זהו אדר א'. לא אדר ב'.
לעיתים נדירות אנו שומטים תחת ידינו שנה שבה נולד
אדם.
(המגע המיני, אגב, מתרחש בנקודת ההשקה שבין החדשים איר-סיון. רק אני רואה אירוסין?)


7. את ואני בטיול בנאג' חמאדי.
אני מתפלל, ואת שורפת כתבי יד עתיקים.
אני עוזב אותך לאלהי נילוס,
ואת מתמסרת להם באהבה.
תם המסע המצרי שלנו.


8. היה זה יום חמישי, 4 באוקטובר 1582. יום למחרת, יום שישי, היה התאריך
15 באוקטובר 1582.
מחשבי הקצין חִשבו וחִשבו והסיקו כי חלה טעות שהצטברה לכדי עשרה ימים. לפיכך, תקנו את הלוח. כיצד ייתכן שמחזור ימות השבוע לא נפגע – זה לא ברור.


9. אולי 1500 שנים לפני כן, חִשב רבי יהושע את זמן מולד הירח, וגילה כי הסנהדרין טעה בקביעת ראש החדש. גזר עליו רבן גמליאל, רבם של ישראל, לבוא אצלו ביום הכיפורים שחל על־פי חשבונו (כלומר, לחלל את יום הכיפורים המחושב נכונה על־פי קריאה מדוקדקת יותר של גרמי השמיים). רבי יהושע המיוסר קיים את מצוות רבו, וזה קיבלו באהבה: "שלום עליך רבי ותלמידי" הוא אמר לו.


10. אני מבין כך: אני, אנחנו, היהודים, קיבלנו על עצמנו לקבוע את הזמנים על פי דין תורה. הנוצרים קובעים את זמניהם על פי כוכבים ומזלות. ההם פועלים בזמן, ואילו אנו נצבים היום במישור שמעל לזמן. שכן על דרך האמת, אין לו, לזמן, ממשלה..
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
 
.
.
.
.
.
 
…….
פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על הגיגים, נוסטלגיה, התגברות

  1. twoman הגיב:

    8. כיצד יתכן שמחזור ימות השבוע לא נפגע – זה לא ברור.
    זה כן ברור. הספירה שלהם היתה עקבית ונכונה במשך השנים, ולכן יום חמישי חל במועדו, ויום שישי חל במועדו.
    אבל המספר שהוצמד להם לא היה "נכון".
    מבין?

    מבין.

להשאיר תגובה

