שבת שמות

02:12 
1.
שמות.
2.
איזה ספר מוזר: נושא את השם: שמות.
3.
איזה אדם יכול לשאת את השם: משה.
4.
אני נרעדת נוכח המחשבה שאדם כזה חי בינינו.
(כך היא כתבה פעם).
5.
חשבתי שאצליח לכתוב בלי להזכיר אותה.
ובאמת הצלחתי.
עד כה.
6.
קבלת שבת. קריאת שמע. קידוש.
לבד.
ארוחת שבת. שני תבשילים. שני נרות. יין. לחם משנה.
מלח. שמן, זיתים.
לבד.
7.
החשך יורד במהירות בתקופה זו של השנה.
אני עולה על יצועי.
קורא כמה שורות.
נרדם עם אור של שבת, שאינו כבה לעולם.
8.
אני חולם. לילית היא הבת של השכן.
היא מותק. נשיקה. להט.
עד כאן.
9.
אני מקיץ לפני עלות השחר. שוכב עד עלותו.
חושב מחשבות שווא.
חילול שבת הוא זה.
השחר עולה על העולם.
אני קם ומתכונן לתפילה. ברכות השחר.
פתיחת אליהו. טלית. שתי פרשיות.
ותתפלל חנה. לשם ייחוד.
10.
הכל הכל נעשה לשם ייחוד. והיא,
כבר ידוע היטב,
רחוקה רחוקה.
הריני מקבל עלי מצוות עשה של ואהבת לרעך כמוך
והריני אוהב את כל אחד ואחד מ י ש ר א ל  כנפשי.
11.
אני נרעדת נוכח המחשבה שמלים כאלה חיות בינינו.
12.
עקדת יצחק. כבכל בוקר.
הנני.
13. 
שמש במרום זורחת. אבא את יוסי בנו שולחת.
לך נא אל אחיך. רק השמר מאד, פן טרוף תטרף.
וקח את הכתנת. כך יכירוך אחיך מרחוק.
14.
זהו הרקע.
מלחמת האחים על אהבת אביהם.
15.
אין לך דבר עצוב בעולם כאותו אב
שאינו יודע כיצד לאהוב את בנו.
דוקר ודוקר ודוקר.
הוא לא שומע. סכור הוא בפני הקולות.
16.
למה תכה רעך?
אלה מלותיו הראשונות של זה אשר כתב בספרו:
ואהבת לרעך כמוך.
17.
אכן נודע הדבר.
אלה מילותיו השניות.
נודע הדבר.
זה הדבר אשר היה בראשית. אשר היה את האלהים,
ואלהים היה הדבר.
18.
שינה בשבת תענוג.
שינה אחד מששים במיתה.
בשבת – ששים מששים. תענוג.
19.
משה, ברוך בואך אל פרשות השבוע.
חסרת לי מאד.
20.
היא נרעדת.
פוסט זה פורסם בקטגוריה משה, שבתות. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

