שבת וארא

 21:00
1.
איזה מכות.
2.
רצח.
3.
אבל לפני כן, מה היה לנו השבת.
ולמה לא להתייחס אל השבת במשמעות שבוע.
כלומר,
איך היה השבוע הזה, שבסופו קראנו את פרשת וארא.
מה ראינו. את מי ראינו. מי נראה לנו?
4.
לא היה יותר מדי, כמובן.
אבל הלכתי ביום ה' לראות את הסרט החדש על דילן.
אני לא שם.
וזה נכון. הוא לא שם.
וקייט בלנשט נהדרת.
5.
(סעיף חמש מוקדש לתומר)
קייט בלנשט משחקת את דילן.
על מי תחשוב בזמן
האוננות?
(פורסם בעבר בבלוג בקפה, נוחו עדן. הבלוג, לא הקפה).
6.
סרט לא טוב. מנסה, מעניין, שחקנים סבבה.
אי אפשר להעביר את עולמו הפנימי בצורה זו,
ואינני יודע אם נחוץ.
לפעמים מביך.
לפעמים לא.
בגדול, לא טוב.
לא נורא.
אוהביו של זושא הנגר יאהבו אותו גם אחרי.
7.
איזה מכות. או-ווה.
שבע מכות.
8.
מקומו של אהרון רב מאד בפרשה זו.
מטה אהרון הוא זה שהופך לתנין.
אהרון עושה את אשר משה אומר, והדברים קורים.
ככתוב: "הוא אהרן ומשה"
ואח"כ: " הוא משה ואהרן"
9.
כל אחד משני הפסוקים הללו עולה לשש מאות ותשע עשרה.
619.
מה שיפה בשש מאות ותשע עשרה, זה שאם נהפוך אותו על הראש,
נקבל אותו חזרה.
10.
דבר זה נרמז יפה בפורים.
"ונהפוך הוא".
הופכים, אבל כלום לא משתנה.
גם השם המן בן המדתא האגגי
עולה שש מאות ותשע עשרה.
כך שאפשר לכתוב:
המן בן המדתא האגגי הוא משה ואהרון.
זאת אומרת, הם הופכים להיות הוא.
זה די מדהים. (זה מזכיר לי את זה)
זה לוקח אותנו קרוב מאוד אל כתר (620).
כלומר, צעד אחד לפני ההגעה אל הכתר, השער לאינסוף או האינסוף עצמו,
הטוב והרע מתאחדים, ואין עוד הפרש ביניהם.
וכן תיבת אחרית עולה 619. שאחרית משמעה שהמן בן המדתא האגגי הוא משה ואהרון.
שההפכים אינם הפכים עוד. זו אחדות ההפכים, וזו אחרית הימים.
ואחרי האחרית – כתר.
מה שכתוב כאן זה סוד.
אל תגלו לאיש.
מי שיקרא, יקרא.
אין זאת אומרת שהוא גילה את הסוד. רק קרא אותו.
לגלות צריך כל אדם בעצמו. בעצמו ממש. והוא חייב לשמוח בגילוי. כי גילוי לשון גיל ושמחה.
בלי שמחה, שלא ינסה אפילו.
10.
בכלל, יש מסע מאד יפה שמתחיל ב
610 ("כי קרוב אליך הדבר" )
ומסתיים ב
620 (כתר).
למעשה, זוהי הרחבה של המסע
מ
61
ל
62.
כלומר מ
אני
ל
בני.
זאת אומרת מישות נפרדת הקוראת לעצמה "אני",
לישות לא נפרדת שאלוהים עצמו קורא לה "בני".
ואכן, אני קרוב אל בני מאוד.
11.
כלומר, לו היה לי בן
הייתי קרוב אליו מאוד.
12.
אבל אין לי בן, אז נחזור לפסוקים:
אתה יוצא ממקום מסוים, ושם נאמר לך שהדבר שאותו אתה מחפש קרוב אליך מאד.
צעד אחד בסך הכל.
אבל אתה בן אדם, ואתה מסבך. ואתה מרחיב את החיפוש.
אז אתה כותב:
61.0
61.1
61.2
וממשיך עד
62.0.
אחד עשר סעיפים, עשרה צעדים, כשבסוף מחכה לנו כתר.
אנו נומלך. המלך עצמו יזהה אותנו כיורשיו, כבניו, ויניח את הכתר על ראשנו.
ואנו יודעים כעת שצעד אחד לפני נצטרך להסתכל על הטוב ועל הרע, על משה ואהרן ועל המן,
ולראות את אחדותם.
שבת וארא, כאמור.
13.
קראתי את הארי פוטר השביעי אתמול, אחרי הקידוש המלובד*.
הרביעי קורא את השביעי.
נחמד.
משפט יפה משם הוא:
"ברור שזה קורה בתוך הראש שלך, הארי, אבל למה, תגיד לי, זה אומר שזה לא אמיתי" (עמ' 652).
עמוד שש מאות חמישים ושתיים. מגיעים אליו אחרי עשר דקות קריאה בערך.
טוב, עשרים.
14.
הרבה שאלות עולות מן הפרשה.
חלקן רציניות ביותר. חלקן פחות.
למשל,
איך זה שמשה הולך בתוך העיר בזמן הברד הגדול.
או
מה עושים החרטומים כל הזמן גם כן
או
אם בדבר מת כל מקנה מצרים, ככתוב,
אז איך מת מקנה בברד? הרי כולם מתו.
ומה הקשר בין דבר לברד?
15.
בשבוע הבא,
שבת בֹּא, יש עוד סוד.
סוד גדול מאד.
טוב, כל שבת יש סוד.
מי מגלה לנו את הסוד הגדול מאד?
נראה בשבוע הבא.
*מלובד – לשון לבדות, לבד, בדידות, איש אחד שר, מתפלל ומקדש בדירתו. לבד.
מודעות פרסומת
פוסט זה פורסם בקטגוריה שבתות. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על שבת וארא

  1. תומר הגיב:

    תענוג.
    ת ע נ ו ג.
    קראתי את זו של בני לאו, קראתי את זו של אביתר שולמן, קראתי אף את זו של המי שילוח השבוע, אבל רק הסודות שנגלים בשלך שרפו עופות שהתיישבו על כתפי. תודה.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s