ראיתיה

1.
בדרך חזרה הביתה.
רכוב על אופני.
2.
היא ישבה בבית קפה קטן,
כובע לראשה.
מעיל אדום.
3.
קר כאן בימים אלה.
קצת מזכיר את ירושלים. יבש וקר מאד.
4.
מישהו דיבר איתה.
היא דיברה איתו.
שום דבר יוצא דופן.
5.
ראיתיה.
היא לא ראתה אותי.
6.
כלום לא קרה.
7.
ועדיין.
אני מוצא את עצמי כותב את השורות הללו.
אולי בכל זאת קרה?
8.
יכולתי לעצור.
לעשות את עצמי:
נח (לא הייתי זקוק למנוחה).
קונה קפה (ולקנות באמת).
מדבר בטלפון (ולדבר באמת).
ממשיך את חיי כרגיל (לא באמת).
9.
אבל לא.
10.
יפה היא.
נחמדת. כלומר, כולם חומדים אותה.
11.
יושבת בקפה לבדה.
מישהו מדבר איתה.
הוא לא יושב איתה לשולחן.
כמו נפגש, רצה לומר משהו.
היא עונה לו.
אני שומע את קולה.
רסיס.
12.
אני מודה לאלוהים.
תודה אלוהים, על שהראיתני. על היכולת לראות. על האופניים.
על הדם. על העץ והפרח, על העיר ושדרותיה, על התפילה.
על התורה. על האנשים. על הרוח הנושבת והגשם היורד.
הקבצן הזה שעצבן אותי. תודה גם עליו. הוא קבצן. איזה מן איש אני, שכועס על קבצנים?
סליחה, קבצן.
13.
אינני מבין את זעקתו של הקבצן הבא בשערי בית הכנסת. צל צלו של צלם אלוהים.
אני חולה סרטן.
נו, אז אם תקבל שקל תבריא?
מה אתה בא לנו פה?
אנו מתפללים!
קח שקל. קח ותמות.
הייתי מוותר על כל התפילות בעולם, ועל כל התורה, ועל כל החכמה,
לו יכול הייתי להיות חביב כלפי הקבצן הזה.
לו יכול הייתי לשמור על צלם אלוהים שבתוכי נוכח העליבות הזו,
הרפיסות, הקורבנות,
כל הדברים שהוא הקרין לי מתוכי אל תוכי,
ומעניק לו חיוך עם השקל, וברכה של איש תם.
14. 
ישמרני האל מעצמי ומשכמותי.
יסלח לי האל על פשעי.
*
ראיתיה. 
היא לא ראתה אותי.
.
.
.
 
 
21:19
פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על ראיתיה

  1. twoman הגיב:

    היית מוותר על התורה?

    בעבור היות אדם? כן, אני חושב.

    אפשר לתרץ כאן. אפשר. למשל, שכשאהיה אדם לא תדרש עוד התורה וכיוצא באלה.
    אבל אינני רוצה לתרץ.
    רוצה להיות אדם. להבדיל מבן האדם שאני. אדם.

להשאיר תגובה

