שחרית של ערב חג כלשהו

1.
ההיסטוריה הפרטית שלך מאיימת עלי.
מבחינתי את התחוללות חד פעמית
בנקודת החכמה של אלוהים,
והתפשטות דרך בינתו הסוערת,
שורש הדין, הפחד, הגבורה.

2.
אין לך אם ואב, אחיות ואחים.
אין לך דודים, חברים קודמים,
מורות מכתה ג',
זכרונות ילדות.
מן הריק באת
ואל הריק תשובי.

3.
אבל אני אבוא לארוחת ערב אצל הורייך,
אם הם חיים יחד,
אם הם חיים,
ואהיה שם,
לטקס.
הם ישנאו אותי,
שניהם,
(אם הם חיים)
כי
יכולת לעשות יותר טוב
מזה (אני).
לא אדבר כמעט, ולא אביע דעות,
ואענה
"לא יודע" על כל השאלות.
וכך,
בשיחת הלילה שלהם,
אחרי שנלך,
הם יאמרו זה לזה (אם הם חיים)
"איזה למך",
ויהיה לזה ערך T
במשוואת חייהם (אם איננה F)
הבלתי פתורה.

4.
את כמו כולן.

5.
את תבואי אל ההורים שלי
ותקסימי אותם.

6.
זה יהיה די פשוט:
אני אקרא קדיש
ואת תעני:
אמן יהא שמיה רבא מברך לעלם
ולעלמי עלמיא.

7.
אחר כך נתחתן
ברבנות.
(לא אוהב אולמות/אהלים/על גדות/על הים/בטבע)

8.
לילדה שלנו נקרא:
בַּכֹּל
ולילד נקרא:
יָדוֹ.
אם נוליד עוד ילדים
לא נקרא להם בשם.
נניח להם לקרוא לנו
בשמותינו אנו.
הם
יהיו.

9.
את לא תספרי
לי
סיפורים
מעברך.

10.
אני אקריא לילדים
שפינוזה
לפני השינה.
הם יֵדְעוּ להגיד:
ספינוזה.

11.
את ה- שׂין
נלמד אותם מאוחר יותר,
בעתות
הַשִּׂינְ אה.

12.
לפעמים
רבי נחמן רוקד בתוכי.
הריקוד שלו כל כך
מופשט,
עדלאידע
מי אני,
מה אני רוצה,
מאין באתי,
ולאן אני הולך.

13.
לפעמים
נשמעת
בתוכי
שאגת
אריה.
היא מחרישה את כל הרעשים,
את כל ההפרעות.
רק אז אני שומע את קולך
כמו שהוא:
חזק, ברור, צלול
ואוהב.

14.
מן הקוראן:
הַהוֹלֶמֶת
הידעת מהי ההולמת?

טֹהַר הָאֱמוּנָה
אמור:
הוא אלוהים אחד
אלוהים לעד
לא ילד ולא הוּלד
שווה לו אין גם אחד.

בְּנֵי אֱנוֹש
אמור:
ישמרני ריבון בני אנוש
מלך בני אנוש אלוה בני אנוש
מפני
רעתו של הלוחש הנחבא הלוחש בלבב אנוש
מפני
שדים ובני אנוש.

15.
לפסק את
ה,ר,ג,ל,י,ם

16.
אני לא יכול לומר את כל הדברים
הללו
לְאִשָּׁה אחת.
אבל אני אומר אותם לאשה אחת.

אשה,
על כל נטיותיה,
מופיעה תשפ"ב פעמים במקרא.
אני אהיה אז בן 51, מספרה של הגרסה הישנה של שמי,
שרק את יודעת לבטאו
כהלכה.

17.
אמנם אנו שרויים
במימיה
האינסופיים של השכינה.
אני כותב אֵלֶיהָ
אבל רק
בְּעֵינַיִךְ
אני
טובע.

18.
ופרוש עלינו סוכת שלומך
ותקננו מלכנו
בעצה טובה מלפניך.
והושיענו
מהרה למען שמך
והגן בעדנו.
ופרוש עלינו סוכת רחמים
ושלום.

19.
חג כלשהו שמח.

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

