שבת משפטים

1.
זה נגמר.
2.
שבת משפטים יצאה לה
עת נצנצו להם שלושה
כוכבים
בתוכי.
3.
כוכב אחד לאלוהים.
כוכב אחד לך.
כוכב אחד לי.
 4.
הם רואים אותו.
את אלוהים.
5.
אני אוהב את השימוש
של המתמטיקה
במילה "קטן".
6.
זה קטן אבסולוטי, ואין קטן
הקטן ממנו.
זה קטן רעיוני, בלתי נתפס ובלתי נגיש.
זה קטן כל כך,
שהמצאו אינו מעלה ואינו מוריד לגבי כל דבר
שאיננו "קטן".
7.
אבל הוא חשוב מאין כמותו
לרעיונות, או לשׂדות
שאינם עסוקים בגודל
כי אם בשינוי.
8.
קטן ככל שיהיה, שינוי הוא שינוי.
נחמד ונעים לחשוב על הדברים באופן זה.
זה נותן לנו כח גדול.
אין צורך במהפכות ענק.
רק בתנועה זעירה, קטנה עד בלי די, זניחה.
9.
בסוף כל תנועה שלי
מסתתרת בעיטה
השוברת לךְ
את עצם הירך.
10.
במקום רציעת האוזן,
שבירת עצם.
11.
קצת פחות נעים,
אבל הרעיון נשמר.
12.
המלים עוברות דרכי
ושוב אינני יודע מה משמעותן,
למה הן יוצאות באופן הזה,
ומה הן רוצות להביע.
13.
אני מתפלל לאלוהים ומבקש ממנו
שלא אהיה עת המלים נכתבות להן
כמו מעצמן.
רק כך אוכל לשמר את אמיתותן.
14.
שבת שפטים, שבת משטים, שבת שטף מים.
15.
שבת זה שבת,
אני נוהג לכתוב ביומני.
זה נכון, כמובן,
אבל זה מסתיר כל כך הרבה מאחוריו.
16.
נוירוזות נולדות מתוך הסתר הזה.
כדי להתגבר עליהן, עלינו לחשוף.
כדי לחשוף עלינו לדבר.
כדי לדבר עלינו להקשיב לקול האחד העולה בתוכנו.
כדי להקשיב עלינו להחריש.
כדי להחריש עלינו לבטוח.
כדי לבטוח עלינו להאמין.
זה קשה מאד, להאמין. כל כך קשה, עד שאתה מטיל ספק
באמונתך בכל העיתים,
ומכנה את עצמך שקרן ברבות מן העיתים האחרות,
שבהן אינך מטיל ספק.
17.
אתה סתר לי.
פוסט זה פורסם בקטגוריה שבתות. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

