חזקת נס (להולכת בצללים)

להתגבר על אהבה שאבדה
מבלי
להתנכר. 
 
פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

11 תגובות על חזקת נס (להולכת בצללים)

  1. shadowwalker הגיב:

    להתנכר?
    אתה מדבר אליי?
    אודה לך לפירוט הדברים…
    ואודה לך להסביר לי, האם וכיצד זה אפשרי,
    לא להתנכר.

  2. twoman הגיב:

    זו לא עצה או המלצה.
    זה תאור של נס.
    ואם נסים קורים, אזי התגברות שכזאת היא בחזקת נס.

    עם זאת, אני חושב שהתגברות אמיתית מ ח י י ב ת
    אי התנכרות. כי ניכור הוא סימן לכך שלא באמת התגברנו, ואנו משתמשים בו כבמגן
    בפני החיים.

    אני חושב שנסים הם הכרחיים.
    אם נראה את הכעס, הדכאון, הקנאה, הניכור והעצב כשלבים בדרך להתגברות, הרי שלא ניתן להם מעמד נצחי. יהיו אלה מדרגות המובילות אל מטרה. ולכן אין להם משמעות של ממש והם בני חלוף. רגע נציב רגל על המדרגה, וברגע הבא כבר לא נהיה שם. כמובן שניתן למעוד או להתקע במקום אחד, אבל זה איננו מומלץ לאיש.

  3. shadowwalker הגיב:

    אלוקים ישמור, אתה מכיר אותי…
    אבל אין קנאה, אין ולא הייתה ובחיים גם לא תהיה.
    אתה צודק, ההתנכרות היא זצנית. זו רק אי נעימות קלה.
    אבל לא אליו אני מתנכרת, אלא אליי.

  4. twoman הגיב:

    משפט אחרון משפט אמת הוא.

  5. shadowwalker הגיב:

    אבל זה בסדר, יש שניים בטנגו הלא קיים הזה.
    לאחד משני הרוקדים בכלל לא אכפת.

  6. twoman הגיב:

    סליחה שאני אומר, אבל זו אמירה של תסכול וזעם.

    כלומר את מביטה בו, ולא בעצמך,
    למרות שאת יודעת שאל עצמך את מכוונת:
    "לא אליו אני מתנכרת, אלא אלי".
    כך כתבת. ואם אכן כך הוא, הרי שעלייך לפנות אל עצמך, ולא לחפש את תגובותיו, התנהגויותיו, האם הוא בטנגו אם לאו.
    פיתול זה יוצר סיבוך וקשר שקשה להתיר.

    הניחי לו. התבונני פנימה.
    קשה עד מאד לנהוג כך.

  7. shadowWalker הגיב:

    הניחי לו אתה אומר לי, אבל מצד שני אומר לי לא להתנכר.
    האם התכוונת שעליי לא להתנכר גם אליו?

  8. twoman הגיב:

    הרי אמרת בחכמה רבה שההתנכרות מכוונת אלייך.
    ומכאן – שאם לא תנהגי כך כלפי עצמך, מיד יישרו כל הספיחים הצמודים לכך, ואף אותו ה ו א יהפוך לעוד אדם במרחב, ולא יהיה צורך לעסוק בו.
    הוא יהיה.
    כל עיסוק בו מפספס את המטרה.
    כל עיסוק בך, מתקרב אליה.
    לא עיסוק אובססיבי. בכלל לא.
    פשוט לשים לב מה קורה לך, ולמה, ומה זה מסמל, ומה אפשר ללמוד מזה.
    כל אלה לא מקלים על התהליך. הוא נשאר קשה ומכאיב..
    אבל יש עוד דבר בצידו, אם אנו לומדים ממנו על עצמנו, ודרכנו על העולם.

  9. shadowWalker הגיב:

    מי אתה? למה אתה מכיר אותי כל-כך טוב?

  10. shadowWalker הגיב:

    לא. תתעלם מהשאלה הזאת
    אני לא רוצה לדעת. היתרון של כל זה הוא החופש לאנונימיות.

  11. twoman הגיב:

    צודקת.
    אני גם צריך לזוז.
    תודה על השיחה.

להשאיר תגובה

