שבת תצוה

1.
ואתה תצוה.
2.
"ושכנתי בתוך בני ישראל והייתי להם לאלהים:
וידעו כי אני ה' אלהיהם אשר הוצאתי אותם מארץ מצרים לשכני בתוכם אני ה' אלהיהם" (פרק כ"ט 45-46)
3.
זה ממשיך את הרעיון של השבוע שעבר. רק כאשר הוא שוכן בתוכנו, רק אז הוא לנו לאלהים.
אם לא, אנו מקדש ריק, רעוע, ומט לנפול, אשר באחד הימים יחרב על ידי טיטוס כזה או אחר.
4.
ועוד:
"ואתה תדבר אל כל חכמי לב אשר מלאתיו רוח חכמה" (כ"ח, 3).
מילאתיו?
הרי ברבים מדובר. אולי צריך היה לכתוב: מלאתים.
אבל בדיוק כך.
חכמת הלב היא אחת, וחכמי הלב אחדים הם בתוך האחד הגדול. אותה חכמה נטועה בהם.
5.
חכמת הלב. ולא חכמת הראש.
הראש פלגן וחקרן. חכמתו מנוכרת מן ההוויה והוא זקוק לאישורים על גבי אישורים
כדי לקבל את המציאות. מטורפת היא חכמת הראש. הרי המציאות נוכחת ולא זקוקה לאישוריה.
יפה היא חכמת הראש כאשר היא פועלת עם האחד, חוקרת יחד איתו את הטעון חקירה, בלי פחד, בלי הכחשה, בלי העדפה.
בעוז ובענווה.
6.
הלוואי שידעתי לחיות כפי שאני כותב.
7.
אבל לא היא.
8.
גירשתי אדם מביתי היום. אשה.
שבת תגרש.
ליוויתי את דברי עם תנועת יד ארוכה המצביעה החוצה.
לקחתי מידיה את כוס המשקה שאך זה הצעתי לה, שפכתי את תוכנה אל הכיור.
לכי. אל תחזרי.
9.
לא נחמד אני.
10.
ובכלל, שבת לא שמרתי. עישנתי, הדלקתי אור, קומקום חשמלי.
לא שיר השירים. לא קבלת שבת.
רק ערבית.
ובבוקר ידעתי כי לא אתפלל שחרית.
אבל התפללתי.
11.
מתוך תפילת השחר:
"….שכן חובת כל היצורים לפניך ה' אלהינו ואלהי אבותינו
להודות להלל לשבח לפאר לרומם להדר ולנצח
על כל דברי שירות ותשבחות דוד בן ישי עבדך משיחך".
12.
קראתי את הפסקה הזאת כמה פעמים.
לא האמנתי למראה עיני.
זו חובת כל היצורים. זו ולא אחרת.
עליהם להודות.
ולהלל.
ולשבח.
ולפאר.
ולרומם.
ולהדר.
ועליהם להיות המאסטרו, המנצח על המוסיקה של ספר תהלים.
כל יצור בבריאה חייב לפעול באופן הזה.
13.
ואני אינני עושה את כל אלה.
ומי כן?
היא:
lioness-small.jpg
החיים, כפי שהם, בלי תיווך, ובלי לגרש אנשים מהבית. כשכל תנועה מהללת,
משבחת, מפארת, מרוממת ומנצחת.
ומודה.
אחלי.
14.
הייתי רוצה להיות בעלה.
אבל הייתי מסתפק גם בלהיות היא.
15.
המצב האנושי (זמנים מאד מודרניים):
המצב האנושי
זה די מיותר. אנחנו יכולים גם בלי.
לא שנוותר על האינטרנט והכל.
אלא שלא נהיה מתים מחווטים.
שנהיה חיים.
כמוה שם למעלה.
נפשי בתוך לבאים. הה, נפשי בתוך לבאים.
16.
היא ערפד אנרגיה.
אבל זה לא מצדיק.
עוד חטא לשק החטאים הכבד ממילא.
אני כורע תחת כובד המשא.
אני קורע את השק.
מספד הופך למחול.
לו יהי כן.
17.
שבוע טוב.
פוסט זה פורסם בקטגוריה שבתות. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

8 תגובות על שבת תצוה

  1. אמה שם-בה הגיב:

    ונהפוכו.

    מעניין איך בשבתות האחרונות אתה כותב לפני ואחרי. כמו צילומי דוגמנות. לפני ואחרי טיפול היופי של השבת. ויש איזה יופי אחר שנולד מתוך השבת. גם כשהיא קשה, בוגדנית, בודדה ועצובה היא עדיין שבת, ויש בה לפני ואחרי, ויש אותך לפני ואחרי.
    משהו יפה נכנס בך בכל שבת. משהו שמעז יותר לדבר על האמת הפנימית. להביא אותה כתמונה צלולה.

    הפכת מספדי למחול לי.
    כל יום יוצא לי הקלף הזה בשבוע האחרון. וכל פעם הוא יוצא הפוך.
    הפוך על הפוך.

    חשבתי לבחור לי מישהוא שיעזור לי להיות הפוכה בחודש וחצי הקרוב (במתחם אדר)
    לא רק ליום אחד – לפורים, אלא ליום יום של חודש אדר. מרגישה שיש איזו פריצת דרך לעבור, ושאני צריכה עזרה בפריצת הדרך הזו.

    האם תרצה אתה לאתגר אותי? לתת לי משימות נועזות הפוכות מצחיקות ורציניות. משימות שיאתגרו אותי לחוות אחרת את החיים. את עצמי. את אלוהים.
    אני סומכת עליך.
    רוצה לשחק איתי?

  2. shadowwalker הגיב:

    אחד אני מכירה שגירש אנשים.
    לו כבר סלחתי.
    לא יודעת איך הרשתי לעצמי.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    אמה
    את מזכירה לי את ריח היאוש והדכאון שאופפים אותי כל פעם שמצווים עלי להיות שמח.
    פורים.

  4. אמה שם-בה הגיב:

    לאנונימי.
    לא. לא המצווה להיות שמח כתבתי.
    אלא על המצווה להיות הפוך. להיות הפוך מהרגיל שלך.
    אם אתה ביישן להעז להתבלט
    ואם אתה מוחצן להכיר את עצמך פנימה.
    ואם אתה מבולגן להעזר להיות מסודר
    ואם אתה מטופח להעז להיות מוזנח אפילו ליום אחד.
    אם אתה נורמאלי להעז להיות משוגע (מה זה אומר?)
    אם אתה רגיל להיות בבית, לצאת החוצה.
    אם אתה כעסן לבחור ביום ללא כעסים, ואפילו אם זה מאולץ.
    אם אתה חייכן, לאפשר יום בלי חיוכים.

    וכן הלאה וכן הלאה.

    המעבר דרך ההפכים עוזר לנו להכיר את האחד שמעבר להם.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    לאמה
    יכול להיות שלא הבנתי אותך נכון
    בבקשה שלך אני רואה כמיהה לשבירת מוסכמות פורימית,קרנבלית.

    אני יותר ממבין את הצורך שלך בלפשוט את העור
    יש קסם בשיגעון, בטירוף
    עבדתי תקופה ארוכה מספיק עם 'מתמודדים' עם מחלות נפש
    בכדי להפיג כל צל של רוח רומנטית סביב המחלה
    והדכאון והיאש כנראה הם רק הדכאון והיאוש שלי
    מהדקדנס המנוון של עצמי. שאני רואה באחרים בפורים.
    מה שהם רואים שמחה אני רואה יאוש.

    עשי מה שאת רוצה
    אני רק שומר החומות.

  6. אמה שם-בה הגיב:

    לאנונימי.

    גם לעבור משבירת גבולות לשמירת גבולות – זה שינוי מצב תודעה.

    לפעמים בפורים אנשים מנסים לצאת מעצמם. אולי לזה אתה קורא דקדנס מנוון. בשכחה העצמית.
    מה שמעניין אותי זה שינוי רמת התודעה.
    ביכולת של פורים להעלות את רמת התודעה.
    להתבונן עמוק פנימה על הבחירות שלנו, ולבחור אחרת.
    אפילו אם זה בכדי לבחור אחר כך מחדש באותה הבחירה הישנה, מתוך מקום חופשי יותר.
    זה לא רומנטיקה של השיגעון. זו הזמנה לעבודה פנימית.
    ויש לזה השלכות גדולות בעולם המעשה.
    בשנים האחרונות אני מנסה לבדוק בפורים איזה אנשים הכי עולים לי על העצבים, ומערערים את השיווי הפנימי שלי. איזה איכויות יש להם ומה הם מקפיצים בתוכי.
    בשנה האחרונה ההתבוננות הזאת הביאה אותי להעמיק באיכות המוחצנת. שקשה לי בדרך כלל להכיל אותה באנשים סביבי.
    אז החלטתי להיות בארבי. ללכת עד הסוף על המוחצנות והשטחיות כדי להכיר אותן מקרוב.
    יש בי חמלה אחרת עכשיו וקבלה רחבה יותר של האיכויות האלה. אני יכולה לאהוב יותר אנשים בזכות זה.
    זה מעניין המשחק הזה.
    ואם היית משחק… (עכשיו רק בכאילו, במשחק תודעה)
    למה היית מתחפש? מה הדבר ההפוך ממך?

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    אמה

    מה שהפוך ממני הוא הדבר שהייתי הכי רוצה להיות.
    מה שקרוי (שלא בצדק) האני האידאלי (והשם מטעה כי כל רצוני הוא באני נורמלי, פשוט).
    החכמה היא לא להיות ההפך ממך אלא להיות דבר אחר, שלישי.
    טוב מאוד לשבור הרגלים, מי שיכול.
    אני מקנא בך
    כמו משחק זה עבורך
    לפשוט וללבוש צורה.
    האני שלך אופטימי ומאמין מספיק בעצמו כדי להאמין אפילו בהופכו.
    הדכאון נחשף בעיניי בפורים בגילוי העובדה
    שאף אחד לא רוצה להיות מי שהוא.
    שלאף אחד כאן לא באמת טוב.

    חשבתי אותך לטובה ואת הרצון להיות לרגע ההפך ממך נובע מהרצון להיות רעה. חווה המתחלפת בלילית בלילה לעורר את אהובה הרגיל (או את אהבתה שלה) אבל אני לא יודע אם טובה את או רעה.
    שמת לב ש twoman לא ענה. צופה מהצד (ונהנה?)

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    ואת, אמה?
    מה ההפך שלך? מואר או חשוך?
    למה תתחפשי, עם איזה רעיון תשתעשעי?

להשאיר תגובה

