ערב שבת ויקהל

1.
צא מאהרון. הומו.
2.
איך לסכם שבוע שעובר כל כך מהר?
3.
ביעף.
4.
כן, אבל זה לא מספיק. עלי לכתוב כעת.
עלי לכתוב על שנאה. עוד על שנאה. ועוד ועוד ועוד.
אד אינפיניטום. עד שאמצה אותה מתוכי, ואוכל לאהוב עד אינסוף.
5.
אבי הנחיל לי את שנאתו.
תודה אבא. באמת. תודה רבה.
6.
השבוע הוא הפסיד לי בקרב על השנאה.
קרעתי אותו לגזרים.
ישבתי עליו שבעה.
והוא חי.
יתגדל, אני אומר, ויתקדש, אני ממשיך,
שמיה רבה.
הוא עומד מולי ונמחק בעודו בחיים.
7.
אחר כך אני אומר לצללית שמולי שאפילו לקדיש איננה ראויה,
ויוצא לחגוג ולהשתכר בחסות החשיכה.
8.
"מת אב", אני מצווח על הבר, "משקאות על חשבוני".
 כוסות משיקות זו אל זו,
"למוות", אומרים האנשים ומערים את הנוזלים אל תוכם.
9.
מוזר. 
אינני כועס כעת, ואינני רוצה לנקום. רק לתת לרושם הטבוע בי מקום.
לא להתכחש. לא לברוח, לא לשכוח.
אתה הקורא, את הקוראת, דעו לכם, אתם מצילים חיים.
בקוראכם שורות אלה, אתם מסייעים לי לשאת את משאי.
אני את השורות מסניף.
10.
המשיח הוא אישה יפה ומתוקה.
11.
באמת.
12.
אנשים רוצים הרבה דברים. הם מסוגלים לשאת הרבה פחות.
13.
אני רוצה שאבי יאהב אותי.
אני רוצה לאהוב אותו.
14.
האם אני מסוגל?
15.
אפשר גם בלי, אני אומר לעצמי. זה רק יותר קשה.
16.
קשה מתאים לי. אבל זה יוצר רכות במקום הקשה.
דבר שאינו במקומו הוא רע. רע. 
17.
אינטליגנציה היא מידה מוערכת יתר על המידה.
18.
"החיים הם סוס שניתן במתנה, לדעתי".
(טדי מקארדל, קצת לפני מותו).
19.
שהפעם הבאה תהיה טובה יותר.
20.
שהפעם הזאת תהיה טובה יותר.
21.
אלי אלי אל תעזבני.
22.
אני ממך ארפה. ואדע.
23.
מתעוררת בי אהבה במהלך הכתיבה.
אני חושב על המשיח. היא מלחשת באזני.
24.
מה שיפה בה זה שלא משנה מאיזה מרחק היא מדברת אליך, 
היא תמיד מלחשת באזנך.
25.
שימו לב, אביב מגיע.
אם כי נכונו לנו עוד כמה ימים של חורף.
הם יהיו קרים.
26.
מעולם לא הגעתי לסעיף 26 בעבר.
27.
אבל זה לא כל כך משנה. מספר המלים ברשימה זו
קטן מאד, יחסית לארכה. או יחסית למספר המלים בתנ"ך, בעיתוני סוף השבוע, באנציקלופדיה בריטניקה, 
למספר המלים בראשיהם של בני האדם.
28.
היא די ארוכה  יחסית למילה הויה, יחסית לשלוש המילים: חיים, נחמה, שלום,
יחסית לאות א'.
29.
קהלת מבין:
"שבתי וראה תחת־השמש כי
לא לקלים המרוץ
ולא לגבורים המלחמה
וגם לא לחכמים לחם
וגם לא לנבנים עשר
וגם לא לידעים חן
כי־עת ופגע יקרה את־כלם"
30.
הוא מבין את הסתירה. 
הוא מיישב אותה באמצעות המוות. 
31.
אפשר גם ליישב באמצעות אהבה.
32.
ל"ב נתיבות פליאות חכמה.
שיניים.
שבת שלום.
פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על ערב שבת ויקהל

  1. shadowwalker הגיב:

    אביך הוא אביך האמיתי, הפיזי, או אביך שבשמיים?
    או שניהם?

להשאיר תגובה

