לפני שחרית מאוחרת

כמה מלים שרוצות לצאת, למרות שאין לי מלים, אלא מנגינה, והקיום שלי מוזר בימים האחרונים, כאילו נקרע מסך מעלי ואני רואה.

אני רואה את בני האדם פועלים זה למען זה ואיש למען עצמו. אני רואה אותם מרחיבים את עצמם, את  אחיזתם בקיום, על ידי פעולות טבעיות ופשוטות כמו לעבוד, לאהוב, לגעת. אני רואה אדם אחד הופך לשניים, שלושה, משפחה, קהילה, עם. אני מקווה בשביל האדם הזה שידע לעבור הלאה, ולהרחיב עצמו לכדי עולם שלם. אני מבקש ממנו שלא יפחד מן החסר ומן האין, אלא יצלול לתוכם וידע להוקיר אותם כאילו היו מנועים רבי עצמה המאיצים את  התפתחותו ואת פעולתו בעולם. אני מתפלל עבורו שידע לחיות עם הסתירה שהיא עמוד יסוד לחיים. שלא ידחה אותה ויחפש עקיבות והגיון, שלא ימצא בה איום ושלא ינסה לפתור אותה על ידי שכלו, כי אם על ידי אהבתו.

בכל פעם שאני מסיר מסך מעל עצמי, אני קצת עצוב. כאילו נפרדתי ממכרים ישנים וטובים שהנחו אותי עד הלום. עלי ללמוד לשחק עכשיו עם המסך החדש ולחשוף את סודותיו. עלי לבחון אותו: ממה הוא עשוי, מהי התחושה העולה כאשר אני  נוגע בו, הוא רך או קשה, חלק או מחוספס, נעים או בלתי נעים. האם הוא שקוף? ואם כן, למה אני עדיין קורא לו מסך. עלי לשאול מה הוא מבקש להסתיר ממני, ומה הוא מבקש שאגלה בכוחות עצמי.

הבוקר הזה, שנמשך ונמשך הרבה אל מעבר לתחומו הרגיל, אני רואה את כל השאלות הללו, ואינני ניגש אליהן. רק מתבונן ושוקט. אני לא מבין כיצד עובר הזמן, ואיך זה שהוא עובר כה מהר, עד כי אני מאבד את מניין הימים, והם כולם נראים כיום אחד קצרצר. בו בזמן אני משתאה ומשתומם על כך שאתמול היה יום שלישי, ואילו היום הוא היום הרביעי. לו היו שואלים אותי הייתי אומר שאתמול התחולל לפני אלף שנים, עשרת אלפים, מיליון.

מת לו יום, ולעולם לא ישוב עוד.

כל הדברים יגעים. מה שהיה הוא שיהיה, ואשר להיות כבר היה, והאלוהים יבקש את נרדף.

הייתי רוצה להבין מדוע בחרו מלותיו אלה של קהלת לצאת מתוכי. אבל הייתי רוצה גם לא להבין. אלה המלים שעלו ועלי לקבל זאת, שכן מה תועלת תמצא אם לא אקבלם.

מה גם שהביאו איתן מתנה גדולה.

יום טוב.

איל.

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

