שבת תזריע

1.
אל תדברי אתי
על קוואנטים.
תתפשטי.
2.
אשה כי תזריע. הו אלי, אחלי.
3.
מיהו זה אשר מזריע? מיהו הפּוֹעֵל במשפט?
האם האשה? האם האיש?
4.
יהיה הפועל אשר יהיה, תוצאה יש להזרעה – בן או בת.
וגם תוצאה לתוצאה יש – על האשה מוטלים ימי נידה:
33 ימים לבן, 66 ימים לבת.
5.
אני בא לבחון את הדברים.
על מה הם מרמזים, אני שואל, על שום
שברמז נהריתי.
אבל בסוד אני חי,
ודורש את אלוהים,
ואל הפשט שאיפתי.
6.
33 ימים לבן, 66 ימים לבת.
למה?
כי בלידת בן לא נוסף עוד רחם לעולם
ובלידת בת נוסף עוד רחם לעולם.
7.
וכך אומרת האם לבתה התינוקת:
בתי היקרה. ברחמי נשאתיך שבועות ארבעים,
ועתה נולדת, ואת כה יפה. בעתיד תגדלי ותהיי לאישה.
נושאת אני עמי תפילה עבורך, ובתפילתי את
משוררת עם אהובך שתלתלים לו, שחורות כעורב, את שיר השירים,
ויורדת אל אל גנת אגוז, לראות ההנצו רימונים.
מן המדבר תבואי, תעלי, מרופקת עליו, על אהובך יפה התואר,
ותדעי לעוררו ולאהבו, בקדושה, תחת התפוח. ולבסוף, שהיא גם התחלה,
תצאי עמו אל הכרמים, שם תתני לו את דודייך, ויפתחו לכם שערי שמיים, ועל פתחיכם ימתינו
כל מגדים חדשים גם ישנים, שיועדו לכם זה עידן ועידנים.
עוד חלק יש לתפילתי, בת יקרה, ואותו אשמור עמי.
אבל אומר לך זאת: יושבת אני זה ימים שלושים ושלושה בנידה על הרחם שלי שממנו באת.
אשב נא עוד שלושים ושלושה בעבורך, בעבור רחמך שלך, שממנו יבואו חיים אל העולם.
וכך אקיים ג"ל ועוד ג"ל.
הרחמים הם המקיימים את גלגל החיים.
יהא נא זה סודנו, סוד האם והבת, גלגל החיים.
יהא נא זה הקשר הטמיר שבינינו, ודעי כי אוהבת אני אותך
אהבה רבה, אהבת עולם.
אמן.
9.
וכך קושרות אמהות ובנות את גורלן בחיים, וזו בזו,
שהן החיים, והחיים – הן.
10.
ואת –
אל תדברי אתי על קוואנטים.
תתפשטי.

פוסט זה פורסם בקטגוריה שבתות. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

5 תגובות על שבת תזריע

  1. רשועה הגיב:

    הנני.
    וגם אשמח לבשל לך.

  2. twoman הגיב:

    יופי, אני אוכל כמעט הכל.
    מה פירוש השם?

  3. רשועה הגיב:

    איזה שלדונצ'יק מעליית הגג.
    הוא חמק משם ונדבק, אחרי שקראתי את המצרף הרחו"ם שלך.

  4. twoman הגיב:

    שלדון-צ'יק.
    זה שם בריטי. נחמד וחביב. לילה טוב לך רשועה.
    גבורה שבגבורה.
    זמן טוב להתגבר.

  5. מיכל הגיב:

    מקסים!

להשאיר תגובה

