שבת קדושים

1.
קדושים. איזה שם מדהים לשבת.
יסוד שבגבורה הייתה זאת. לזאת תדרש אישה אמיתית.
(עכשיו כבר מלכות שבגבורה. לזאת יידרש גבר אמיתי.)
2.
התחלתי את השבת ביום שישי, אם לא קודם לכן.
אחרי שהתעוררתי בבוקר חשבתי לעצמי מה אוכל והיכן, וראיתי כי נמאס לי לעסוק בשאלות מסוג
מה אוכל והיכן, אז הכרזתי על הפסקת אכילה יזומה לארבעים ושמונה שעות.
כך השתחררתי מן העיסוק באפשרויות ההזנה שלי, ופיניתי מקום לחוויות ארציות אחרות.
3.
זה תרגיל נהדר. לא להיקשר לצורך לאכול כל יום, לראות שאפשר גם בלי, לפנות מקום רב לדברים אחרים,
ולחזור ולהעריך עד אין גבול את טעמו וחשיבותו של האוכל.
4.
אל תנסו את זה בבית. יותר טוב בסיני.
5.
חשבתי אולי אי האכילה מתיישבת עם הקריאה לקדושה, "קדושים תהיו כי קדוש אני ה' אלוהיכם".
אבל אינני יודע. מה כל כך קדוש בלא לאכול?
6.
קדושים הם החיים.
יש דרך לחיות את החיים בקדושה.
ישנן דרכים רבות לחיותם אחרת.
אל תחשבו שהבנתם את דברי אלה, אל תפרשו אותם, אל תגעו בהם.
הם דורשים היכרות עם החומר.
7.
ואולי גם עם הזמן:
אני הייתי המאה
ואת היית שנה בתוך המאה שאני הייתי
ואני הייתי חודש בתוך השנה שאת היית
ואת היית יום בתוך החודש שאני הייתי
ואני הייתי שעה בתוך היום שאת היית
ואת היית דקה בתוך השעה שאני הייתי
ואני הייתי שניה בתוך הדקה שאת היית
ואת היית ראשונה בתוך השניה שאני הייתי.
8.
כתבתי את זה פעם. מישהי שהייתה ראשונה בתוך השניה שאני הייתי. היא אהבה חומרים ושנאה זמן.

אני מסתכל על המלים הייתי, היית, הייתה.
הן מוזרות מאד.
9.
מזל שאני לא אלוהים, אמרתי לחבר.
הייתי הורג את כולם, כמעט.
בן רגע. מעלים את כולם, כמעט.
מתוך שבעת המיליארדים הייתי משאיר אולי אלף.
פחות או יותר.
מזל שאני לא אלוהים.
10.
אני מבין את החסד. אבל אינני יודע אותו.
אלוהים הוא החסד.
על אף ועל חמת – אלוהים הוא החסד.
11.
והדין.
12.
אבחר את הפסוק האחרון מפרשת השבוע:
"ואיש או אשה כי יהיה בהם אוב או ידעני מות יומתו באבן ירגמו אתם דמיהם בם"

אוב לשון תאב בצע, לשון תאבון, לשון התאוות ותאווה לדבר – ולא לדבר העומד בראשית הדברים.
איש או אשה שיתאוו תאווה רעה, שאין בה ממשות, שאין בה חיים שהיא שקרית משום שהיא מצטלצלת עם שורש א.ה.ב אבל אין בה אהבה אלא פחד וטמטום. זה החלק הראשון.
ידעוני לשון דעתנות שאינה בגדר דעת אלא בגדר ידיעה, ידיעות, ויש לכתוב כאן גם ידיעות אחרונות.
איש או אישה שידענות תוביל אותם לאיזו הבנה ריקנית ומפגרת , שאין בה ממשות, שאין בה חיים, שהיא שקרית משום שהיא קוראת לעצמה ידענות, ומשתמשת בשורש י.ד.ע שכל כולו ממשות וחיים. זה החלק השני.
אלה שבתוכם יהיו מן האיכויות הללו, ובתוך נפשם תעלינה תאווה וידענות אשר יכסו את ההוויה תחת אשר יחשפו אותה בעדינות – אלה בני מוות, והאבן, הקרובה למילה אוב ולשורש א.ב.ה – אבן שהיא חיבור של אב-בן – היא תפגע בהם להרגם.
להרגם.
13.
מזל שאני לא אלוהים.
14.
שבוע טוב וחג עצמאות שמח.

פוסט זה פורסם בקטגוריה שבתות. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

3 תגובות על שבת קדושים

  1. אמה שם-בה הגיב:

    מלכות שבדין
    זה יום טוב לסדר בו את הבית
    את החשבונות
    את הראש
    את מה שדורש סדר.

    להוציא את האבק.

    ככה אמר עדו על פרשת קדושים:
    קדושים זה שיש משהו מיוחד בכל אחד. שכל אחד הוא ייחודי ושונה. לא אצל כולם רואים את זה. אלוהים אומר שנהיה מי שאנחנו . כי אלוהים רואה את המיוחד בכל אחד.

    אחזור לסדר את מה שדורש סדר.
    תודה.

  2. רשועה הגיב:

    ואת היית ראשונה בתוך השניה שאני הייתי.
    שקט יפה.

    אחרי שנרקוד, טוהר ואני, את הסיפור על האפרוח שרצה לברוח, אצייר איתה את הפרקטל הזה שלך.
    ובכל פעם שאתגעגע, אזמן זום נוסף פנימה.

    מסתקרנת משמות הספירות שלך ושל אמה. אחפש לי לימוד של זה.

    תודה. ושבוע טוב מאד.

  3. twoman הגיב:

    תודה לכן, רשועה, אמה, על דבריכן המחיים.

להשאיר תגובה

