ככה סתם

1.
געגוע למשהו שנמצא בכל.
לא סתירה?
נראה לי לומר: סתירה.
ראיתי נשים יפות עם בני זוגן החביבים.
זה לא מספיק לי.
לכן איוותר בבדידותי. אוותר על בת הזוג, על חוותי, על אם כל חי שלי.
את המין אשאיר בתוכי, ואשאב ממנו.
אני נפרד מילדי שלא נולדו עוד,
ומבקש מהם מחילה על שלא הולדתים.
אני מבקש מחילה מן האל על חטאי זה.
לא פריתי ולא רביתי, ולא מלאתי את הארץ.
אם אצטרך לחזור בעוון חטאי זה – אחזור ברצון.
אתחתן מוקדם ואוליד ילדים. ואלך.
רצונך רצוני.
2.
זוכרים את הנופלים.
הייתי בשוק הכרמל בעת הצפירה.
קולות הסוחרים נדמו.
הקונים עמדו מלכת, והנהר השוקק של בני האדם
שבת כסמבטיון בשביעי. והמשיח בא, אך לא ראיתיו ולא שמעתי את קולו.
אולי קנה ירקות ובשר לקראת יום העצמאות.
אולי רק בשר, למען יקריב בבית המקדש השלישי.
אולי גם הוא בבדידותו.
3.
אני שונא את המחשבה הזאת, אבל היא באה לפעמים.
היא אומרת לי כך:
כל האנשים טובים ממך. אתה הפחות באנשים. כולם ראויים לסליחה. חטאיהם קטנים, ואילו חטאיך נוראיים ואיומים. להם יסלח והם
יעברו הלאה, ישבו בחיק האל, בעוד אתה תדחה שוב ושוב, תחזור לעוד נסיון ולעוד אחד, עד קץ הימים,
ובקץ הימים ילעג לך האל ויגרשך מעל פניו, ואתה תוותר בבדידותך, בעוד כולם יתאחדו באלוהים.

ואתה תהיה לבד בעולם חסר אל ונטול אנשים.
יש בה משהו יהיר, במחשבה הזאת. היא מייחדת אותי מן העולם. מבדילה ומבודדת.
אבל היא כל כך עצובה עד כי דמעות עולות בעיני כאשר היא עולה בי, ואני בוכה על בדידותי הנוראה.
בשעות קשות אני רוצה להמשיך ולחיות.
בשעות נפלאות אני מוכן למות מיד.
קשה שעתי כעת. קשה עד מאד. לו אחיה עד כי ארגיש טוב יותר.

לפחות עד אז.

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

4 תגובות על ככה סתם

  1. רשועה הגיב:

    חוו(י)ה

    לא אוכל להיות חוותך, אבל יכולה ומציעה לך את חוותי, להתאושש באסמה.

    אחר כך אני חושבת שאולי די כבר עם הסטיה הזאת שלי, לנסות תמיד לאתר פתרון ומה קרה להכרה בערך הקושי?
    נו, אשתוק. והלב, מה?
    דומי.
    לא.
    לא אאלם,
    אבל אשתה תה.
    שולחת לך חיבוק ומקווה שהוטב לך.

  2. twoman הגיב:

    תודה על ההצעה. ועל התגובה משמחת הלב.
    ועל החבוק. הוטב לי.

    תודה על המלים הנכתבות כשיר:
    "נו, אשתוק. והלב, מה?
    דומי.
    לא.
    לא אאלם,
    אבל אשתה תה."
    כשיר קראתין, וחייכתי בסופן.
    שבת אמר יצאה לה. אכתוב אותה כעת.

  3. תומר הגיב:

    רק עכשיו קראתי.
    רק חזק ואמץ מאוד.
    והיה בטוב.

  4. twoman הגיב:

    תודה לך.
    אני בטוב עכשיו.

להשאיר תגובה

