שבת אמֹר

1.
השבת לא אומר דבר.
מלבד זאת אשר אמרתי: לא אומר דבר.
2.
אולי, בכל זאת, אומר משהו.
משהו, אולי, אומר.
3.
בן שישים לזקנה.
אולי סוף סוף נזכה להדרת הפנים
הבאה עם השנים,
ונפסיק להתכתש כבני כלבים על הזכות לבוא על
אותה הכלבה.
ואחר שננצח נבוא אליה, אל הכלבה הממתינה למנצח,
והיא תעמוד על זכותה לסרב לנו, היא תדרוש את החיזור המושלם,
לפני שתתיר לנו להעמיק חדור, אם בכלל תתיר, ואם בכלל נותר בנו און
אחרי שהתשנו כוחנו בהתכתשות המדממת עם בני מיננו, הכלבים.
4.
לא ידעתי שייצאו מלים אלה, הן יצאו כמו מעצמן. אבל ליטשתי את אשר דרש ליטוש.
5.
מלכות שבתפארת.
הנה אנו עוברים מן הזאולוגיה אל התאולוגיה, אל המוסר, אל האנושי.
אולי, בכל זאת, אומר משהו.
6.
אולי אומר אל הכהנים: "לנפש לא יטמא בעמיו".
אבל אינני מבין אמירה זאת, על כן לא אוכל לאומרה.
7.
א' בדגש חזק בפסוק 17 בפרק כ"ג.
תביאּו. כך כתוב. א' דגושה?? אכן כן. דגש חזק.
8.
הנה:
"אישה זונה וחללה לא יקחו".
חללה היא אישה שנולדה מנישואין של כהן ואישה האסורה לו.
למשל: כהן וגרושה נישאו (בניגוד להוראות). ילדתם תקרא "חללה".
אני בוחן את הדבר הזה בהשתאות מרובה, משום שהכהן והאישה האסורה לו מולידים יצור חי, בן או בת, והוא קרוי חלל או חללה, בהתאמה.
יצור חי זה איננו בעל חיים אמיתי, על פי התורה. הוא יצור מת. הוא מת חי של ממש.
נפל חלל, אנו אומרים. חללי המלחמות, אנו אומרים. חללים הם מתים.
וכאן, כהן ואישה האסורה לו מולידים חללים.
היאך ייתכן הדבר?
אינני יודע.
אומר אני: אינני יודע.
9.
אמור אל הכהנים כי אינך יודע וכי הם אינם יודעים וכי הידיעה לא ניתנה לבני האדם בעודם חיים.
אמור להם כי במוות יבואו אל הדעת.
על האמירה הזאת הנח סימן שאלה גדול.

מודעות פרסומת
פוסט זה פורסם בקטגוריה שבתות. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s