המלים הכי יפות

 1.
"רוק מי בייבי".
2.
אבל אז כתבת את זה:
"הלילה אלך לישון ולא אחשוב עליך בכלל
כשתנשום לידי בשקט, עד שנרדם".
3.
לא נשמתי כל הלילה. מכאן השקט.
4.
התעוררתי פתאום. חם לי, ויבש,
ולבי חלל בקרבי.
5.
רי"ש מרשרשת בלבי.
6.
עשה שנדע לחצות את הגשר שבין המלה
לנגיעה.
שלא תתבהלנה מחשבותינו. לטוב ולרע.
לאט.
לא באדישות, חס ושלום.
לאט לאט. כמו שני שבלולים.
בזהירות, כמו שני קיפודים.
בשמחה, כמו שני אנשים.
באהבה, כמו אלהים אחד.
7.
(מגירה מוסר ד"ש).
8.
יש ריבות במקרר.
(תפוזים ותאנים. אמא הכינה ואבא קנה, בהתאמה).
יום טוב
(בעבודה עד ארבע וחצי).

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

26 תגובות על המלים הכי יפות

  1. twoman הגיב:

    היצר הרע עובד, כמו שביקשתי, חזק מאד.
    אבל
    גם
    היצר הטוב
    עובד.
    על שני יצריךָ:
    תודה. תודה.

  2. רי"ש הגיב:

    הו, דרלינג.
    .
    כתבתי גם: "לא אוכל להיות חוותך".
    .
    (2. האם אתה חושב על עצמך בחלקים, עד שאתה נרדם? אני לא.
    מסבירה, כי "מזה אכפת לי מאד".)
    .
    הלילה ישנתי, סופסוף. תודה.
    .
    במו אצבעותי הבאתי זאת על עצמי.
    הנהנתי לחברים, ואש גדולה עלתה כאן.
    כמו חלון שנפתח והכניס תועפות אויר חי, שמלבה הכל.
    בהלת הבהילות נטתה את אהלה במחננו.
    מזל שמקור מים חיים נובע כאן והומה.
    קול המים מרגיע אותי תמיד.
    .
    (תודה, חברים. טוב עשיתם. תבורכו.)
    .
    זה מצחיק קצת.
    כאילו פרצנו את הדלת מבפנים ויצאנו מהארון.
    והרי בככר השוק אנחנו.
    האינטימיות הצרופה שבתוך ההמון.
    yeah.
    (לא מצאתי תעתיק עברי שהניח את דעתי)
    .
    אבל אז כתבתי את זה: "אבל יכולה ומציעה לך את חוותי, להתאושש באסמה"
    .
    שבוע הספר מתחיל היום, ואחזור הביתה מאוחר בלילות.
    אחריו, מיד, אני נוסעת לשבועיים, אל בנותי ונכדתי.
    .
    אולי תבוא אלי לשבת.
    אכשיר מה שצריך, או נאכל בידיים.
    אם נוכל לאכול.
    .
    אם תוכל להכיל.
    אם אני.
    .
    הו, אני חושבת בקול.
    טוב, אני חושבת מולך.
    עיני נעוצות בעיניך, לבל אקום ואעלם.
    .
    ריבתפוזים שאמא הכינה.
    מים בעיניים.
    בזהירות, כמו הקיפודים, אמא תמיד אמרה.
    .
    כפית ריבה, כוס מים קרים, קפה לדרך.
    יום טוב, יקירי.
    חזק ואמץ.
    אני כאן, תמיד כאן.

  3. רי"ש הגיב:

    צוחקת מאד.
    בלוגלי כמעט שלא הצליח לבלוע את התגובה.
    תהליך או תוכן?
    (מתגלגלגלת מצחוק)

    ועפה לעבודה
    עם ה"רוק מי בייבי" באזניים, בראש, בגוף, בלב.

  4. רי"ש הגיב:

    מעבר קצרצר דרך הבית,
    הצצה מהירה דרך החלון
    למערת המטמון.

    עד הלילה, זה תיכף ומיד.
    בערך.

  5. twoman הגיב:

    אני אוהב את איך שזה עכשיו, כשהמלים יוצאות יפה, כאילו מישהו הסמיך אותן זו לזו בסדר מסוים, והוא הסדר הנכון.

    תודה על השירים. הקשבתי להם שעה ארוכה. והם שלחו אותי לשירים אחרים, חבריהם.

    גם אני אחזור בלילה.
    אני אפילו עוד לא אבא. אולי גם לא אהיה.

    כתבת, אני זוכר. לא אוכל להיות חוותך. זה אמיתי.
    היצר הרע לא עובד עכשיו חזק. הוא מחייך בשמחה על מעשהו היפהפה של האלוהים שבתוכנו, על גילגוליה של ר'.
    אני כבר יכול ללכת להתקלח (עובד במטבח של מסעדת חומוס, חוזר הביתה מלוכלך), ואחר כך להתבודד.
    אחזור בלילה. לא מאוחר מדי.

    ערב שבת יהיה נחמד.
    גם שבת, אם נוכל להכיל.

  6. ר-ויטל הגיב:

    חזרתי.
    חזרתי ואתה כאן.
    אכן, גדולים הם המעשים הקטנים שנעשים בנו.

  7. ר-ויטל הגיב:

    היתה תנועת אנשים דלילה מאד אנשים במתחם יריד הספר.
    שניים מתוך אלה שעצרו ורצו לשמוע על ספר זה או אחר (ואז על עוד אלה ואחרים), הרגשתי שהם אפשרויות של התגלמות שלך.
    זו היתה הפעם הראשונה שבכלל עלה הדבר במחשבתי.

  8. twoman הגיב:

    רויטל. ראשי שוב נמלא טל. רוֹוֶה את רסיסי לֵילֵך.
    לילך.

  9. ר-ויטל הגיב:

    פועמת.

  10. twoman הגיב:

    זה שיר טוב.
    מקווה שאנו שומעים אותו יחד. בדיוק שמעתי את הנעימה המובילה את השיר לידי סיום.
    אולי מחר אעבור ביריד, אם תרשי. אהיה אחרי משמרת, עייף ומלוכלך, אבל אתגלח. ואביא חולצה אחרת.
    אולי אהיה עייף. דרך דרך כלל אני עייף מאד בסוף משמרת. אבל אם תרשי, אולי אתעורר.
    אחזת שמורות עיני נפעמתי ולא אדבר.

  11. twoman הגיב:

    וגם אלה המלים הכי יפות:
    "אני נוסעת לשבועיים, אל בנותי ונכדתי"

  12. ר-ויטל הגיב:

    תודה.
    זה שיר אהוב. הרגשתי שהוא מתנגן ביחד. זה כמו בהופעה.

    עייף ומלוכלך וגם לא מגולח וחולצה מזיעה.
    אלה דברים שלא מפריעים לי.

    כשחשבתי עליך היום, ידעתי שזו אשליה.
    כלומר, חשבתי שכן, שאולי תבוא לחפש אותי.
    אלא שאני בירושלים.
    הלילה קריר ונעים ואני רעבה.

  13. ר-ויטל הגיב:

    מחייכת עד הגב על המלים שהוספת לאוסף "הכי יפות".
    וכבר אמרנו: זה פשוט מאד, בעצם.

  14. twoman הגיב:

    אני בתל אביב.
    נמצא את הדרך שלנו.
    עלה בי געגוע ישן.
    אלך לישון עכשיו.
    לילה טוב

  15. ר-ויטל הגיב:

    לילה טוב מאד.
    תודה שחכית לי.

    שינה מתוקה.

  16. ר-ויטל הגיב:

    זהו. סיימתי את המטלות שנותרו מאמש.
    עכשו אפשר למים
    ולישון מה שיתיר לי השעון.

    הנחתי שבתל אביב, זוכרת שאת הצפירה שמעת בשוק הכרמל.
    אבא גר בתל אביב. אני נוסעת אליו מדי שבוע, לרוב בסופו.
    הן. אפשר.

  17. ר-ויטל הגיב:

    יום חדש.
    יוצאת אליו, כתמיד, שמחה.

    בוקר טוב.

  18. twoman הגיב:

    בקושי ישנת.
    כך גם אני.
    יום טוב ופורה ומלא מבקרים..

  19. רי"ש הגיב:

    טוב לקרוא אותך בבוקר.
    הגוף עייף מעט, הראש מוטרף, הלב שמח.

    בעבודתי הרגילה כעת.
    תקופה צפופה אך מלהיבה.
    במהלכה אני תמיד חוזרת לדמיין עבודה קבועה בספרים.
    עדיין לא עשיתי את זה.
    אבל שינויים גדולים מתדפקים על דלתי.
    זו אני המצלצלת בפעמון.
    החיים הם עכשו, ואני רוצה.

    יום טוב, יקיר לב. יום טוב.
    אם תמצא אותי ביריד, חייך אליה.
    אני אחייך בחזרה, דרכה.

  20. ר-גע קצר הגיב:

    שוב עוברת דרך הבית, לחצי השני.
    עייפה אך נלהבת.

    שמעתי היום פרשנות מסעירה לפסוק הראשון של פרשת "במדבר".
    מחר.
    או מחרכך.

    ישנת מעט, אמרת.
    אם כך, אל תמתין הלילה.
    ממילא, כל זמן הוא הזמן.

    שן היטב ובנחת.

  21. twoman הגיב:

    מעניין. פרשנות מסעירה, את אומרת.
    ומה יכול להסעיר?

    לא טוב בי כעת.
    אחרי המקלחת אתחדש. אולי כבר ארדם.
    אולי לא.
    השינה לא באה אלי בלילות האחרונים.
    שוכבת היא עם אחרים, אני מניח.
    אבל אינני מקנא לה.
    של כולם היא, השינה.

    מקלחת.
    אחר כך אֶתְבָּנְדֵּם.
    אני מקווה, לפחות.

  22. ר-וב השבוע מאחורי הגיב:

    טוב לחזור הביתה.
    ביריד עדיין לא היה נפלא, אך השתפר.
    האם הצעתי לך ספר כלשהו, בתל אביב?
    .
    מבקשת לך שינה טובה.
    שתבוא להתארח וימצא חן לה, ותתאזרח.
    שנתי, כמוני, הפוכה ועצמאית.
    משוטטת בלילות, כנראה תרה אחר מנוחה לעצמה.
    אולי היא נודדת אל רצועת החוף.
    אני מתגעגעת לים.
    .
    ערב טוב. לילה טוב.
    טוב.

  23. מגירה הגיב:

    לילה טוב רי"ש

    גם אנחנו טיילנו ביריד בירושלים
    ואכן התנועה דלילה
    נזכרנו בתקופה שעבדנו שם
    (אני כחייל בחפש"ש ואשתי כסטודנטית טרייה)
    פגשנו את הבוסית שלנו לשעבר (עם עובד)
    ושמחנו שאנחנו כבר לא שם.
    התבסמנו, אף קנינו
    וחזרנו. סוף השבוע לפנינו, בואי שבת המלכה
    שבת מנוחה

  24. ר-וב השבוע מאחורי הגיב:

    הו, באמת?
    אני עובדת ממש לידם!
    ואצלי, כל העובדים חוזרים שוב, ואם לא יכולים לעבוד, נכנסים מפה לשם לסייע, לא כי צריך אלא כי חוו תענוג גדול בעבודה.

    זו חוויה מלהיבה תמיד, ולאוהבי ספר במיוחד.
    קל וחומר לתולעים כמו המרשרי"שת.

    סופשבוע טוב שיהיה לכם.
    עתיר מנוחה ושלווה ואהבה.

    תודה על דבריך אלי.
    פתאום, באמצע הלילה, קישרת בין העולמות.
    צללים חוורו, הלילה נמלא אור.

  25. ר-וב השבוע מאחורי הגיב:

    והנה הסערה:
    במפגש צוות לקראת שבת היום, ישראל הציג סוגיה יפה בפרשת השבוע, במדבר.

    בפסוק הראשון: "וַיְדַבֵּר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה בְּמִדְבַּר סִינַי, בְּאֹהֶל מוֹעֵד: בְּאֶחָד לַחֹדֶשׁ הַשֵּׁנִי בַּשָּׁנָה הַשֵּׁנִית" מוצגים שני כיווני רזולוציה:

    האחד נוקט כיוון זרימה מקובל, מן הקטן לגדול (יום, חודש, שנה): "בְּאֶחָד לַחֹדֶשׁ הַשֵּׁנִי בַּשָּׁנָה הַשֵּׁנִית";
    השני הפוך, מן הגדול לקטן: כל מרחב סיני, אוהל מועד.

    והביא הסבר מ"אור החיים", ולפיו בשל תכונת "הכל" של האלהים, דווקא היקום כולו, הוא כתובת יותר מדויקת לתאור מקום המצאו, מאשר עיר/בית/חדר זה או אחר. (מלים שלי, רעיון נפלא של אבן עטר).

    איזה יופי!
    .
    ועוד לא אמרתי דבר על עקרון אי הודאות שמשחק בקוביות עם הכאוס, לפני 200 שנה, בין מרוקו לאלג'יר.
    .
    כן, מסעיר.
    .
    משותקת מעייפות, זוחלת לישון קצת. אח"כ אסיים את סגירת הערב.
    תקרא לי כשתקום?

  26. ר-וב השבוע מאחורי הגיב:

    צפתי מן השינה אל תוך השקט.
    לא יתכן שעדיין לילה, הייתי עייפה כל כך.
    אולי כבר מחרתיים?
    שוכבת ותוהה, עייפה מכדי לפקוח עיניים.

    ובבת אחת, הציפורים בחוץ.
    שמחה גדולה.

    בוקר טוב.

להשאיר תגובה

