שבת לך לך

1.

"וחיתה נפשי בגללך".  (פרק י"ב, פסוק 13).
2.

כך מכיר אברם בכחה של האישה להחיות.

גבר הוא הכח המעניק חיים. זוהי הענקה חד פעמית.

אישה היא הכח המחיה. זהו טיפול מתמשך, מתמסר, תמידי.
3.

אישה יולדת קרויה "חיה".

זוהי מדרגת נשמתית גבוהה ביותר, משל ימות משיח.

היום, עם החלשות הדורות, איננו מסוגלים כל כך לשאת את קרבת האישה היולדת אל האלוהים. על כן אנו מרחיקים אותה ממנו גם בעת הלידה,

עם אפידורל. אותיות "פירוד" בתוך האל. (אבל אפשר לקרוא גם קריאה רכה יותר).

מקומו של גבר איננו לצד החיה, והוא אינו צריך להזדהות ולהתרגש  ולנשום ולצעוק לה תלחצי. באמת עליו ללמוד תורה מחוץ לחדר, לחכות לצליל בכיו של הרך הנולד,  ואחר כך לסעוד את אשתו.

נראה כי השתנו הזמנים. כך יודעים שמשיח קרוב.

4.

אברם נוטה אהלו (במקור: אהלֹה) בין בית אל ובין העי. בין בית חי החיים, לבין מקום החורבן, ההרס, החורבות. בין מזרח למערב. שם עומד המאמין, מגשר על הפער שבין החיים והמוות, בין האור והחושך. מגשר, אכן, אבל מצביע לכיוון החיים והאור. לעיתים ייכשל המאמין, ויכוון אלי תהומות, מוות,חושך, שטנה.

5.

לוט נושא את עיניו ורואה את ככר הירדן. הוא נשבה בקסמה והולך אליה. היא כולה משקה, אומר הכתוב. כולה משקה זה כח המים. מיניות, כמובן. בקדושה – חיים. אבל שלא בקדושה – מוות. חטאם של אנשי סדום הוא תאוות מיניות שאינה חיים, אלא מוות. על כן יהיו צאצאיו של לוט בניו ונכדיו גם יחד, על שלא השכיל לשאת את עיניו ולראות באמת.

אברם מצווה לשאת את עיניו גם כן. "שא נא עיניך וראה מן המקום אשר אתה שם". אברם יחכה כמה שנים עד שישא את עיניו, ויראה את המקום מרחוק. שם יעקוד את יצחק בנו. אחר כך ישוב וישא את עיניו ויראה "איל אחר". כך, לנגד עיניו הנשואות, יראה אברהם את האל משתנה, הופך לאחר. זה "איל אחר", "אלי אחר", וזה שייך לפרשת השבוע הבא עלינו לטובה. (אפשר לקרוא זאת בדרכים נוספות. למשל: זה אלי זה? זה…. (השלימו בעצמכם). (ויש כאן טריק מרושע)).

6.

השמות של המלכים אמרפל, אריוך, כדרלעמר תדעל הם כה מיתולוגיים, כה עתיקים, הם מחזירים אותי אל התחלת ההתחלות, ואני מבקש למצוא קשר כלשהו בין פרשת בראשית לבין פרשת לך לך.

7.

אני מוצא תיקונים. כל שאני מוצא זה תיקונים.

"השומר אחי אנכי" לעומת "אנשים אחים אנחנו".

"היא נתנה לי מן העץ" (כלומר – עכשיו אנחנו בני תמותה) לעומת – "וחיתה נפשי בגללך" היפהפה, שבו נפתחה רשימה זו.

אבל "בראשית" מכילה אותיות "שרי". "ובראשית ברא אלוהים" זה כבר שרה ואברהם. קודמת אמנו לאבינו, שקם רק עם הזכרת שם האלוהים.

[השורה האחרונה היא רק משחק, ועלי לשוב ולומר שבדגש הקל של ב' בּראשית מקופלת כל התורה כולה. ככה זה אצלנו.]

וישנם עוד תיקונים, אבל אני עייף כל כך ושונא את הכתיבה מאד.
8.

התארחתי השבת אצל חברי החדשים, חסידי ברסלב. חיים פשוטים, יפים, בדירות קטנות, עם הרבה אמונה, תקווה, ילדים.

ואישה. אישה נאמנה, נושאת עיניה אל בעלה, מבשלת, אופה, מטפלת, דואגת לתפילתו של הבעל, ולא להצלחתו או לחשבונו. הבעל עוזר, חביב, מבשל גם הוא, מטפל גם הוא. שר על שולחן השבת. לא ראו עיני יחסים יפים מאלה.

אינני רוצה בזאת.

לא כך.

רק את זאת אשר נבראה למידתי, ולמידתה נבראתי אני. (כן, אני יודע לקרוא את זה גם עם משמעויות נוספות)

רק את זאת שנחשבה בעבורי ברגע הראשון של הבריאה, באות ב' של בראשית. ואשר בעבורה נחשבתי אני באותו הרגע. (אותה הערה).

9.

אוהב אני את לבדותי.

אוהב לבדות סיפורים על הי' שלי, לבדות י' לעצמי.  באחד מסיפורי הבדויים, כאמור, יש אחת שנחשבה בעבורי, ואני בעבורה נחשבתי.

10.
בשבוע הבא נעקוד ילד, ונגרש אישה וילד אחר.

עכשיו ברור וגלוי לכל מדוע אני אוהב כל כך את אלוהים ודבק בו ככל אשר אוכל. מי יתן ותתעצם דבקותי זו, ואעלם בתוכו לעולם.

11.

שבוע טוב. שבוע טוב.

מודעות פרסומת
פוסט זה פורסם בקטגוריה שבתות. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על שבת לך לך

  1. ARE הגיב:

    1. כן.

    2. ועוד נותר למעניק חיים ללמוד לקבל את הטיפול המתמשך, המתמסר, וזהו.

    3. "בחוץ, לחכות לצליל בכיו של הרך הנולד." הנה דוגמה כמה כבר הלכתי: לחשוב שאתה צודק בזה. טוב לאשה ללדת בין נשים (אם כי זה לא תמיד מסתדר בחדרי לידה. עדיף בבית, אם אפשר).
    "ואחר כך לסעוד את אשתו." קראתי את זה כבר אולי עשרים פעמים, ועדיין עולות דמעות בעיני בכל פעם.

    4. המשמעות העמוקה של נשיאת עיניים. כאילו היו נטל. האחריות שיש בנשיאתן.

    8,9. בשבת הזו כתבתי משהו שנקרא "בדיוני". זה שמו. תרתי משמע שלו עובר בין שורותיו.
    כל כך נדהמתי לקרוא את למידתך ולבדותך, שלקח ימים רבים עד שהצלחתי לאזור אצבעותי.

    11. תודה.
    12. על הכל, תודה.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s