שבת ויצא

1.

טראגי הוא הזמן הקרוי מוצאי שבת.

בכלל – טראגיות כרוכה בו, במימד הזמן.

2.

"כי מן הבאר ההיא ישקו העדרים; והאבן גדולה על פי הבאר" (כ"ט, 2)

אני לא אכתוב מה משמעות המלים באר, עדרים, אבן גדולה, ולא אכנס לשום פרשנות כזו או אחרת.

רק אומר זאת:

המלים "כי מן הבאר ההיא ישקו העדרים" יפות הן כל כך, ושוטפות את לבי בדמעות. שני סוגי דמעות המה: של גיל וגם של כעס ותסכול.

המלים "והאבן גדולה על פי הבאר" מעוררות אותי לפעולה.

3.

פעולה זו תפילה.

4.

והתעמקות בלתי מתפשרת בתורה.

[דבר זה עשוי להוביל לקשיים רבים רבים, ולתקופות אפלה די ארוכות.]

5.

הפעם, אבל, יש קרן שמש.

נסתרת היא ממני. אינני יודע היכן היא, ולא ראיתיה מעודי.

רק יודע שהיא קיימת.

וכי חייבת היא להתגלות.

6.

יעקב יוצא.

לאן הוא בא – התורה מספרת.

אבל אנחנו יעקב. אנחנו בניו.

האם באנו? האם?

7.

"ה' ישמור צאתך ובואך מעתה ועד עולם", אומר המלך בתהלים.

יעקב יצא, וה' שמר את צאתו.

עכשיו זמן ביאה.

אנא ה', אנא שמור גם את זו.

8.

cman יקר/ה,

אני כותב בעיקר כי ביקשת באופן שלא מאפשר לי לסרב.

קשה עלי הכתיבה בזמן הזה, ואין לי הרבה לתת.

הייתי מבקש ממך להניח לי לאיזה זמן, שאוכל לשוב ולהתחדש.

אבל תחת זאת אני מודה לך על בקשתך, ועל כי את/ה, מכריח/ה אותי לשבת ולהתמודד.

מתוך החושך הזה עוד ייצאו אורות רבים. עשרים ושניים אורות, ליתר דיוק.

עוד אשוב ואכתוב ישר על לבך.

9.

שבוע טוב.

פוסט זה פורסם בקטגוריה שבתות. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על שבת ויצא

  1. cman הגיב:

    שבוע טוב צדיק,

    אני מניח לך ויודע שתשוב,
    ותכתוב על כל מה שלא יכולת לכתוב,
    אני קרוב ורחוק, נפל לי קיר בתוך הבית בשבת בבוקר.
    מאחל לך רק טוב~!
    ומחכה..

להשאיר תגובה

