שבת וישלח

1.

"קטונתי מכל החסדים ומכל האמת" (בראשית, ל"ב, 11).

כי החסדים רבים הם,

והאמת – אחת.

2.

עליתי לתורה שלישי. ואני בכלל רביעי. אבל עליתי שלישי.

דברה תורה בלשוני, אלי, ואמרה לי, עת אני רוכן מעל הספר, מעל הקלף, מעל אותיות הקודש, מעל אור האורות:

"ויזרח לו השמש כאשר עבר על פנואל והוא צלע על ירכו. על כן לא יאכלו ישראל את גיד הנשה.."

זה מסביר שני דברים:

א. את צליעתי.

ב. את זכרוני האינסופי.

האם אי פעם עברתי על פני אל?

האם זרח עלי השמש?

זה אינני יודע, אבל הייתי מנחש שכן.

לך. רד. אמר לי עת עברתי על פניו. כי שיחת עמך.

4.

גם לך הוא אמר את אותן המילים.

לכי, רדי, כי שיחת עמך.

5.

אז ירדנו.

לדעתי, שיברנו את הלוחות.

אבל לא טחנו את העגל, לא הרגנו שלושת אלפים איש,

ולא התפללנו בעד העם הנותרים.

אנחנו לא משה.

6.

אבל אנחנו צריכים להיות.

(יסלח לי זושא.)

7.

זכרונם של כל בני האדם אינסופי הוא.

אבל הם אינם זוכרים זאת.

8.

המילה ה – 917 בתורה היא:

אשר.

מתוך הפסוק:

"האשה אשר נתתה עמדי היא נתנה לי מן העץ ואכל"

אדם מלשן.

אבל אני אדרוש זאת כך:

האשה אשר נתת עמדי.

9.

אמא רבקה מתה, אמא רחל מתה.

אבא יצחק מת.

עמלק נולד.

10.

שבוע טוב.

שבוע טוב באמת.

11.

האחת.

פוסט זה פורסם בקטגוריה שבתות. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

7 תגובות על שבת וישלח

  1. מגירה הגיב:

    שבוע טוב טומן
    יעקב חולף על פני האלוהים, אבל כדי להבחין בו היה עליו קודם להצליח לראות את פני האלוהים שבפני עשיו , לקטון, להשתחוות, לאבד את האמונה בהבטחה ,להתרפס עד עפר.
    זכרוני לקוי, לקוי מאוד, ועל כן צר לי מאוד בחיי. אולי שכחתי שאני זוכר,מי יודע.
    גם אני עליתי שלישי. יעקב אינו משה. אני ואתה איננו משה. יעקב איש אמת (אחת או רבים) ארצית, רמאי וחוזר בתשובה, אנושי מאוד. בפרשה הזו אני אוהב אותו.

  2. ARE הגיב:

    הו, איזו פעימת לב מרגשת הנחת לנו הבוקר.
    וישלח היא פרשת ראשית שלך כאן.
    בה פתחת את הבלוג הזה ודברת מלב מאוהב.
    והנה, שוב.
    איזה יופי.
    הלוואי שתושב לך אהבה, מעתה ועד עולם.
    אמן.

    (המלה ה-917 שכתבת כאן היא: "ואהבת". מזל טוב!)

  3. ARE הגיב:

    שלום מגירה,

    גם אני התרגשתי מפגישת יעקב ועשו, אך ראיתי בה משהו שונה ביעקב.
    אנו מייחסים לאחר את אשר בלבנו.
    כך אני רואה את הסיבה לחשדנותו המופלגת של יעקב בעשו, אשר רק רצה ליפול על צוארי אחיו, לחבק אותו ולומר בקול: אחי.
    יעקב הוא תככן, חשדן, רכושן ופחדן.
    וגם תשובתו באה מתוך כורח, כשגבו אל הקיר.
    דווקא לכן זה כל כך יפה.
    .
    הזכרת לי את הסיפור אודות התינוקות שזוכרים הכל, וברדתם לאדמה סוטרים באצבע צרדה באפם, להשכיח מהם את השמים. (אני בטח מזייפת. אז מה.)
    זה לא כל כך נורא, לא לזכור הכל.
    .
    שבוע טוב לכולנו.

  4. cman הגיב:

    שבוע טוב חייב להיות..מקווה.. מתפלל.

  5. מגירה הגיב:

    שבוע טוב CMAN
    כבר דיברנו על יום רביעי…
    יהיה שבוע טוב
    אני עדיין מאמין, ועכשיו יותר מתמיד
    בכוחה של מילה לשנות את המציאות
    (שאל את מארקס:)

  6. מגירה הגיב:

    שכחתי, ואם לקשר את זה לפרשת בראשית:
    הרי העולם נברא במילה ומתקיים בברית

  7. cman הגיב:

    שבוע טוב מגירה,
    יש מילה אחת שיכולה לשנות מציאות:
    אמן.

להשאיר תגובה

