שטות עם שחר

יש לי במקרר עשרה גביעים של גלידה.

האגן אנד ג'ריז.

כשאני לא מסתכל, הם מסתדרים בצורת כוכבי הלכת.

השוקלד בלגי הוא השמש,

וכולם מקיפים אותו.

המחזוריות מדוייקת.

את כוכב הלכת התשיעי הורדתי מדרגתו,

וכעת הוא מוגדר גרם שמיימי גדול.

אבל זה לא מעניין אותו, והוא מקיף את הבלגי אחת לכמה ימים.

אני משתמש בסטטוסקופ כדי לעקוב אחרי מהלך

גביעי הגלידה.

הם לא יודעים שאני מסתכל.

הם חושבים שסטטוסקופ נועד כדי לשמוע הלמויות לב ונשימה.

אבל הם טועים.

את הסטטוסקופ גנבתי מאשתו של חבר.

היא רופאה.

הייתה, לפחות.

היא ידעה שגנבתי לה את המכשיר.

אבל מעולם לא הסתכלה עלי בעין עקומה או נזפה בי.

כשהיינו משחקים שחמט, הוא ואני, היא הייתה מפתיעה אותנו עם תה ועוגיות,

היא הייתה אומרת לי:

"אם תרצה עוד משהו, פשוט תבקש".

אף פעם לא ביקשתי.

היא נהרגה בתאונת דרכים, כשתפסה איתי טרמפ לעבודה.

לי לא קרה דבר.

מילתה האחרונה הייתה:

"הסטטוסקופ".

אף אחד לא הבין. אבל אני ידעתי שהיא התכוונה לומר:

"הסטטוסקופ שלך".

כך היא שיחררה אותי מעוון הגניבה.

נשמה טובה היתה.

יום אחד ביקר אצלי החבר, האלמן.

הוא שתה ודיבר, ואז מצא את

הסטטוסקופ.

הוא שאל.

לקחתי אותו אל המקרר ואמרתי לו שאני עוקב אחר גביעי הגלידה הסוררים, המתחזים לכוכבי הלכת.

הוא היה מרותק.

אחרי דקות ארוכות

חזר מהורהר לסלון ואמר:

"המקדמיה הוא נפטון".

אבל זה לא היה נכון.

הטירמיסו היה נפטון.

הוא ואורנוס החליפו מסלולים בלילה הקודם.

כלומר,

הוא והפרלינים.

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על שטות עם שחר

  1. נהדר. אופטימי וטעים.

    ואם פעם יחליטו להוסיף את אֵריס למכלול, אֵאוֹת להיארז בשמו.
    הריחוק שלו מהשמש מתאים לגלידה, שלא יהיה חם מדי.

    פעם ביקרתי במועדון לילה, בקהיר. אני זוכרת את האגן דאז.
    (מהליין החדש הייתי שמחה לנסות את הג'ינג'ר.)
    (זנגויל. שם יפה לכלי כתיבה.)
    תודה.

  2. סתם אחד הגיב:

    סיפור מקסים!

להשאיר תגובה

