שבת ויקהל-פקודי / שבת החֹדֶש

1.

עקומת הפעמון מנחמת אותי.

היא אומרת

שיש מעט אנשים שהם כך וכך

ויש מעט אנשים שהם כך וכך אחר, נגדי

ובין לבין מתקיימים הרבה אנשים.

2.

אני לא מרגיש שאני אוהב את בצלאל ואת אהליאב.

אני מעריך אותם מאד.

הם קבלו חכמה גדולה וכשרונות עצומים. רוח אלוהים מפעמת בבצלאל, והוא יודע לעשות ולצרף ולחשוב מחשבות.

אבל הוא לא סוטה ולו במעט מאשר צווה לעשות.

הוא עושה בדיוק כאשר צווה השם את משה.

איך יכול אדם כה כשרוני שלא לסטות מן ההוראות? הרי כל כך קל ליפול בפח הזה. אני יודע יותר טוב, אני חכם, אני מוכשר.

אבל בצלאל לא.

הוא עושה כאשר צווה, במיומנות מירבית ובמסירות אין קץ.

עכשיו אני אוהב אותו.

3.

כשהעם מתיר לענוותו של משה לחלחל אליו,

הדברים כמו מתרחשים מאליהם.

המשכן נבנה.

וכבוד השם מלא את המשכן.

4.

סוף ספר שמות.

חזק חזק ונתחזק.

4.

האחיינית שלי בת השנתיים ברחה להוריה כשהיו בבית מלון.

לא ממש ברחה, הלכה לאיזה כיוון, והמשיכה.

הם חיפשו אחריה.

מצא אותה אחי באיזה אולם, עומדת ומסתכלת על הופעה.

היא אמרה לו: "שירים".

5.

היא לא היתה מבוהלת. הוא שמר על קור רוח, שלא תבחין בדאגתו.

היא רק אמרה: "שירים".

אני אוהב לראות את הילדה הקטנה עומדת באולם העצום, מבחינתה,

ומקשיבה לשירים.

בלי פחד. בלי להיזכר היכן היא.

ככה, לבד, בתוך המוסיקה.

6.

אלוהים לקח ממני את היכולת לקרוא, לכתוב, להבין.

אני לבד בעולם.

מתפלל שאוכל לעמוד כך, לבד, בקצה העולם,

ולהיות בתוך השירים.

אם תבוא מישהי לקחתני, אסתכל בה בלי פחד ואומר:

"שירים".

7.

בא ספר ויקרא.

אולי אלמד לקרוא מחדש.

8.

שבוע טוב.

פוסט זה פורסם בקטגוריה שבתות. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על שבת ויקהל-פקודי / שבת החֹדֶש

  1. סתם אחד הגיב:

    אתה באמת מרגיש שאיבדת את היכולת לקרוא לכתוב ולהבין?
    כי היכולת שלך היא מתנה .
    בתוך תוכך אתה יודע שזו מתנה תמידית כי שילמת עליה בדם רב.
    ה' תמיד איתך.רק חזק ואמץ מאוד.

להשאיר תגובה

