חסד שבחסד

1.

אני אוהב לכתוב כשאני עייף מאד, משום שברגעים כאלה אין חציצה משמעותית בין המלים כפי שהן נרשמות בתוכי, למלים שאני מקליד. ייתכן שיש סיבה נוספת שאיני עומד על טיבה כעת, אבל יש משהו נחמד בעייפות גדולה, כשאתה יודע שבכל עת אתה יכול להכנס אל המיטה ולישון.

אני אוהב את ימי ספירת העמר, כשלכל שבוע יש שם, וכל יום הוא שם בתוך שם. השבוע הזה שמו חסד. והיום הזה נושא את שם הכותרת של רשימה זו. ברגע זה אני נוטה לחשוב שחסד מרמז על התחלה, וחסד שבחסד – על התחלת ההתחלות.

אני חושב על המילה התחלה. אני מוצא בתוכה קרבה חזקה למילים תוחלת, ייחול. כאילו שבכל התחלה שהיא מפעמת איזו תקווה שהדבר המתחיל יבוא לכלל שלמות, יבוא אל תכליתו. אני חושב על המילה אחלַי שמשמעותה הלוואי, מי ייתן ו…. אני חושב על התחוללות, ומכאן על נס; אני חושב על התרגשות ושמחה ומכאן על ריקודים ומחולות; אני חושב על אפשרויות ומכאן על חלל פנוי; אני חושב על אמונה, ומכאן על חול ועל קודש, אני חושב על חיים, ומכאן על ים ועל חול.

הספירה לפנים זה אך החלה.

אינני יודע אם אזכה להשלימה.

הייתי רוצה להשלימה על שום שבסופה מקבלים את התורה. והתורה, כידוע, מתחילה בראשית.

אני מכיר בכך שקיים בי חלק המעדיף שלא אזכה לכך. חלק שרוצה למות. החלק הזה לפעמים מקבל מקום רב, ומבטא עצמו בגסות ובחופשיות רבה. הוא אינו בוחל במלים, ואינו עוצר לחשוב על דבריו. הוא רק רוצה למות. אני יודע שהוא רע אלי, ואף על פי כן אני נדרש אליו מדי פעם. הוא מעניק לי איזו נחמה שאיני מבין.

כעת, בזמן פקסול מחשבותי [נשמע כמו אמנות חדשה: מפקסל במחשבות, המלך פקסל הראשון, נשמע כמו שמות של בלוגים], אני במצב עדין מאד. אני אוהב את המצב הזה. הדברים נראים במקומם, והקיום שלי קליל. אינני צריך להלחם על כל נשימה, אינני שונא את מצבי הכללי, אני שומע את ההוויה והיא שקטה מאד.

לו הייתי חייב לקצר את הפסקה הקודמת הייתי כותב:

חסד שבחסד.

אחר כך הייתי מוסיף תפילה והודיה.

פוסט זה פורסם בקטגוריה ספירת העומר. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

