קולו

אני משתמש בשפה אחרת.

כלומר, גם באחרת.

כלומר, בעברית.

אתחיל שוב:

אני משתמש אחרת בשפה העברית. ברגע זה אפשר שאכתוב מלים על מנת להעביר רעיון שלא באמצעות הדבר עצמו, כי אם באמצעות דיבור על הדבר. זו דרך יעילה, ואם ביעילות אתה חפץ, תוכל להשיגה באופן זה. זה זמן שאני רואה את הדברים הנכתבים כאן כאילו הם אינם מתקשרים עוד בדרך הרגילה, כי אם בדרך הישירה. המלים הנכתבות כמו לא מסתדרות לידי קטע שלם, קוהרנטי עם התחלה אמצע וסוף.

כאילו המלים הן הדבר עצמו, שאותו אני מבקש להעביר.

אבל אינני יודע. אולי אני טועה בדברי אלה.

ואף על פי כן אני משתמש עכשיו בשפה כדי לתקשר, כדי לומר דבר.

וזהו הדבר שאותו אני מבקש לומר:

לפעמים יימצאו בתחתית העמוד תגובות של בני אדם אשר קראו את הנאמר כאן. כך, כמובן, גם במקומות רבים אחרים.

תחושה מוזרה היא לכותב, כאשר אנשים מדברים בתוכו.

בתוכו, אומר אני, על שום שהפלטפורמה, הבלוג, במקרה זה, הופך במהרה לחלק ממנו, הכותב. שהרי אליו הוא מריק את מחשבותיו, הרהוריו, רעיונותיו. אף את פחדיו ואת תשוקותיו, את הקשיים והמאוויים. הכל הולך אל השקט הזה שאין לו מקום כלל בנבכים הסיליקוניים, ואין לו מקום כלל ברשת, ואף על פי כן אפשר לבוא אליו תמיד, בקלות, אם רק נקיש נכון את אותיות השם.

מקום שאיננו בנמצא, ובו בזמן נוכח תמיד.

כאשר מדברים אנשים בתוכך, יכול אתה לחשוב עליהם כאילו היו קולותיך הפנימיים, קולותיך שלך.

כאשר מדברים כמה בני אדם במרחב הזה, אשר איננו בנמצא, ואשר אליו הרקת את מחשבותיך, הרי אתה קורא את קולותיך הפנימיים העולים מאליהם בתוכך, בעת שאתה כותב את הדברים. אפשר שלא שמעת המייתם בשעת הכתיבה, אפשר שרצית לחמוק מהם. אבל הם מצאו דרך אליך, וכעת אתה נאלץ לשומעם.

שאדם אינו חרש לעצמו. לא יוכל להתעלם.

לפעמים ימצא הכותב תגובה אחת בלבד. כאן יאלץ הכותב לחשוב כאילו היה בתוכו קול אחד בלבד. אפשר שיתהה האם היה זה קולו שלו, או קול אחר, שהוא אחד. אפשר שלא. אבל משקרא את השורות הללו, חזקה עליו שיחשוב.

לפעמים לא ימצא הכותב ולו תגובה אחת.

אז ידע כי היו דבריו אלה שלו בלבד, וכי קולו שלו הוא שנכתב, נקרא, נשמע.

אז ישמעו כל הקולות האחרים כקולו שלו.

וכל העם רואים.

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על קולו

  1. ARE הגיב:

    להיות קול פנימי שלך. הממ.

    קולך תמיד מוצא בי מקום,
    או אני מוצאת מקום בקולך.

    קולו, כן.
    וכל העם רואים הקול. אמן.

    תודה לך ושבת שלום.

  2. פו הגיב:

    גם כשאין תגובות, דע כי הקולות הפנימיים מקשיבים בקשב רב….

להשאיר תגובה

