מחדש

אתה שוב ניצב באותה הנקודה על המעגל ההוא שסופו נעוץ בתחילתו ותחילתו בסופו:

ישראלבראשית

ואתה חושב לעצמך מה יהיה עם כל זה, ולאן זה הולך ולמה, ואין תשובה, אפפעם אין תשובה, וזה מעניין כי הדרישה האחת, פחות או יותר, היא תשובה, אבל לא מצדו, רק מצידנו, ועם התסכול יש בזה מידה רבה של הגיון, כי הוא אין לו לאן לשוב, ואילו לנו יש ויש.

אז משה אומר את דברו ומברך את השבטים, ועולה על ההר, וצופה בעיניו אל הארץ, ומצטער בלבו ומפסיק להביט ומת וה' נושקו על פיו וקובר אותו בגיא בארץ מואב מול בית פעור, ולא ידע איש את קבורתו עד היום הזה, והיום הזה יודעים כמה אנשים את קבורתו, כי משה קבור בלבבותינו, וכבר התחיל לחפור כלפי מעלה, ועוד מעט יצא, ינער את האבק מעליו, יאמר מודה אני, יטול ידיים, יברך את ברכות השחר, יעמוד לתפילת שחרית, ואז יפנה אל הקרובים אליו ויאמר: איזה חלום היה לי, אל תשאלו. ואנו לא נשאל, אלא נחייך,  ולאט לאט נספר לו על כיבוש הארץ בידי יהושע, ועל תקופת השופטים, והוא יתפלא כשישמע על שמשון, ויבכה כשנספר לו על פלגש בגבעה, ואז נספר לו על חנה, פנינה, אלקנה נה נה נה, ועל שאול ודוד ויהונתן ומיכל, והוא יתמה על הכל, ויבכה שוב על שאול, על אוריה, על אמנון ותמר, על אבשלום, על אבנר ויואב וכל המלכים, ופניו יתכרכמו כשישמע כיצד עזבו מלכי ישראל את האלוהים ופנו לעבודת הבעל, וכשנאמר אליהו הוא יזכר לרגע ויגיד, כן, אותו אני מכיר, נפגשנו בחורב. ואנחנו נצחק ונספר לו עוד על חורבן הבית הראשון ואחר כך על השני, וכאן נספר גם על ישו, ונוסיף ונספר על הגלות הארוכה ומתישהו נזכיר את מוחמד, ונספר לו על גדולי ישראל שקמו לנו, והוא יימלא פליאה על גדלותם, וישמח שמחה גדולה על הרמב"ם והרמב"ן והאר"י והבעש"ט, ויבכה משמחה, ואז נספר לו על רבי נחמן והוא יבכה ויצחק עד תפילת מנחה, ולאחריה נאכל משהו ונאמר לו תשב, יש עוד הרבה מה לשמוע, והוא יגיד אולי נחכה למחר, ואנחנו נאמר נגמרו המחרים, אתה צריך לשמוע על אושוויץ.

והוא ישמע ששה מליון שמות ובדרך נס יעמוד השמש בשמים והירח לא ישקע באיילון כי נגמרו המחרים, אנחנו רק מעדכנים אותך, והוא יאמר די, די, ואנחנו נאמר יש עוד המון, זה פי עשרה יותר מן השש מאות אלף ההם, שעמדו תחת ההר באותו יום בסיוון, והוא יבכה ויאמר די, די, מלאה סאת הייסורים, ואנחנו נאמר עוד קצת עוד קצת, עוד ארבעה וחצי מליון, כי עד עכשיו שמעת רק שמות של ילדים. והוא יכעס ויאמר ה' ה' אל רחום וחנון ארך אפים ורב חסד ואמת נוצר חסד לאלפים נושא עון ופשע וחטאה ונקה.

ואחרי כל זה נספר לו על ארבעים ושמונה, ועל הקמת המדינה ודוד בן גוריון ואלטלנה ועל האצ"ל וההגנה והלח"י, ועל העליות הראשונות שניות שלישיות וכו', ועל המלחמה המתמדת, ונספר לו על המדינה ועל הישגיה, ועל חולשותיה, ועל הדור הזה ששכח את עצמו ואת צור מחצבתו, ונספר לו על מטוסים וחלליות וסרטים וטלוויזיה, ועל האינטרנט נספר לו בסוף. אחר כך הוא ישאל האם סיימנו והאם אין לו לצפות לעוד נסים ונפלאות שאזן לא תמלא משמוע ועין לא תשבע מראות, ונאמר לו שדי, נגמר העדכון, הוא מתבקש להחליט ולבצע. והוא יצביע על ספר בראשית ויאמר מתחילים מחדש, אבל הפעם תקחו את זה ברצינות. ונאמר לו שכך אנו אומרים תמיד, והוא יאמר אבל הפעם הזאת שונה, הפעם אני חי, ואנחנו נענה שתמיד היית חי, והוא יאמר כן, אבל התגשמתי, ובלי לעצור יוסיף בואו אספר לכם סיפור. ואנו נחשה והוא יגיד בראשית, ואנו נעצור אותו ונאמר לו שבסוף הסיפור הזה הוא מת, וצריך סיפור חדש, והוא יאמר שאין סיפור חדש – זה הסיפור ואין בלתו, ואנחנו לא נדע את נפשנו.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

 

מודעות פרסומת
פוסט זה פורסם בקטגוריה משה, תורה. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

3 תגובות על מחדש

  1. ARE הגיב:

    .
    הו.
    מודה אני.
    איזה חלום.
    זה הסיפור ואין בלתו.
    אתה יודע את נפשנו.
    חי הוא.
    ובקרוב יבוא הגשם.
    אמן.

    תודה.

  2. לא סופי הגיב:

    כל כך יפה

    כל כך הרבה בכל כך קצת
    או בפשטות – תודה.
    אפשר עוד?

    הפאוזה הלבנה אחרי אושוויץ נראתה לי בתחילה כל כך חזקה, מדהימה, מתבקשת
    רק אח"כ ראיתי את הטקסט החבוי –
    אולי לא עקבתי מספיק, וסליחה על הבורות אבל לא הבנתי מה פשרו של המספר הסופי?

  3. איל הגיב:

    זה רק מספר גדול. בלי משמעוויות חבויות.
    ותודה על הדברים.

    תוספת מאוחרת מאד: ערכתי שינוי בטקסט, ולכן תגובה זו אינה מתאימה יותר. גם השאלה שבתגובה הקודמת לא רלוונטית עוד.
    זה הציק לי מספיק על מנת שאערוך את הטקסט. תודה. פסח התשע"א.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s